Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

vieras
Vieras

/ #137 Cesar adressia vastaan !

31.12.2010 18:48

Lukekaa Cesarin kirjat ja katsokaa hänen ohjelmaansa älkääkä alkako heti etsiä negatiivisiä puolia hänestä. Cesar on Jumalan lahja meille, jotta ymmärtäisimme koirien tarpeita ja käytöstä eikä hän voisi koskaan pelotella koiraa tai aiheuttaa niille tuskaa vaan ajattelee aina koiran parasta! Ajatelkaa kuinka monta tuhatta koiraa Cesar on pelastanut lopetukselta selvittääkseen niiden ongelmat ja opastaessaan niiden omistajia!
Ei koirat ole ihmisiä joita vaan hellitään kokoajan ja kuvitellaan että kyllä takapiha tai lenkki kerran viikossa naapurustossa riittää liikunnaksi. Ja kuten Millan on itse sanonut ihmislapsetkin tarvitsevat kuria mutta tietenkin myös rakkautta ja hellyyttä. Miksi ei koiratkin? Itse rääkkäätte koirianne, jos ette ole niiden johtajia ja anna niiden elää tasapainoista elämää. Olen katsonut kauan jo Koirakuiskaajaa enkä ole kuin kerran nähnyt että Cesar käyttää sähköpantaa koiran kuntouttamisessa eikä vahingoittanut vahingossakaan koiraa. Enkä usko että koira olisi onneton jos Cesarin metodeja käyttää. Cesar on ammattilainen, joka ei ole oppinut pelkästään kirjoja lukemalla vaan itse seuraamalla ja kuuntelemalla ja hän jos kuka tietää mitä koira milloinkin tarvitsee. Hänen koulutusmetodit menevät pitemmällä kuin Isännän ja koiran käytöskoulussa Victoria Stillwellin eikä siinä puututa koiran psyykkisiin ongelmiin tarkemmin. En tarkoita etteikö Stillwell ja muut koirakouluttajat olisi ammattilaisia ja hyviä. Maailmassa on niin paljon koiraammattilaisia eikä heitä voi asettaa paremmuusjärjestykseen. Itse tykkään eniten Cesarista ja minulla on sen verran järkeä etten ala käyttää koirallani piikkipantoja (jota en ole pahemmin Koirakuiskaajassa nähnyt) enkä sähköpantaa jos sellaiset eivät olisi Suomen laissa kiellettyjä. Onneksi on!!
Joten haluan tällä muistuttaa että olisi parempi puuttua tärkeimpiin asioihin kuten esim. pentutehtailut, koiratappelut.. Jos ette Cesarin menetelmistä tykkää, mutta antakaa muiden oppia niistä älkääkä vaatiko ohjelman pois ottamista tv:stä!