Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #462

21.05.2012 12:28

Minusta on aika ristiriitaista, että ensimmäisessä lauseessa täällä valitetaan, kuinka epäoikeudenmukaisesti ja perusteetta Kadaria syytetään ja heti seuraavassa lauseessa syytetään yläkoulun musiikinopettajaa epäoikeudenmukaisesti ja perusteetta. Tietysti hymiö perässä. Silloinhan saa sanoa mitä vaan.
Tämä keskustelu jauhaa sitä yhtä ja samaa ja kaikki tuntuvat tietävän, mistä Kadarin irtisanomisessa on kyse, vaikka kukaan ei sitä kerro.

Jos Kadarin kohtalo kismittää, henkistä pahoinvointiaan on turha syytää niiden ihmisten niskaan, jotka eivät ole siitä vastuussa. Täällä tuntuu olevan myös vallalla sellainen käsitys, että ala-asteen musaluokilla tehty työ on vähintäänkin ainutlaatuista tässä galaksissa. Ei se ole. Se on kuitenkin omassa lokerossaan tasokasta ja pätevää, mikä on hyvä asia. Täällä on pakottava tarve nostaa toisia ihmisiä jalustoille ja ampua toisia alas. Näin mustavalkoinen asia ei ole.

Ja ei, minä en tiedä syitä Kadarin irtisanomiseen. Uskon kuitenkin, että heppoisin perustein tuollaisia päätöksiä ei kukaan uskalla ryhtyä tekemään.