VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #3686 Re: LÄHETIMME 7 KYSYMYSTÄ KENNELLIITTOON:

18.05.2012 12:04

#3605: NYT RIITTÄÄ - projekti - LÄHETIMME 7 KYSYMYSTÄ KENNELLIITTOON:

Tiedoksi sinulle Marko Lind:

Suurin osa rekisteröidyistä labradorin noutajista ja kultaisista noutajista on SEURAKOIRINA, eivät metsästyskäytössä.

Myös muita "metsästysrotuja" pidetään tänä päivänä ihan seurakoirina. Kaikilla ei edes ole metsästysvaistoa. Varsinkin beagle on nykyään suosittu seurakoira. Jos seuraisit koiramaailman tapahtumia, tietäisit tämän. Henkilökohtaisesti tunnen monia metsästysrodun edustajia jotka elävät ihan tavallista ja onnellista kotikoiran elämää.

Vuosittain TODISTETUSTI suurpetojen tappamiksi joutuu noin parikymmentä koiraa. Jos koira katoaa, sitä ei todellakaan laiteta pedon tappamaksi. Tiedät varmaan itsekin että metsästyskoiraa kohtaa metsissä monet muutkin vaarat. Pelkästään auton alle vuosittain jää noin tuhat koiraa.

Kennelliitto on perustettu alkuaan metsästäjien toimesta, joo, mutta ajat muuttuvat. Nykyään on erikseen metsästysyhdistykset. Suurin osa Kennelliiton jäsenistä on ihan tavallisia kotikoiran omistajia, tai harrastavat aivan muuta koiransa kanssa kuin metsästystä. Jos et tiennyt niin koiran kanssa voi harrastaa muutakin, esim. toko, agility, suojelulajit, näyttelyt ym...

Kennelliiton tehtäviin EI KUULU susivihan lietsominen. Itse olen Kennelliiton jäsen ja koiraharrastaja enkä todellakaan allekirjoita yhtä ainutta kohtaa kirjeessäsi! Itse olet häpeäpilkku lähetellessäsi kaiken maailman kirjeitä joissa ei pitäydytä tosiasioissa ja vielä kehtaat nimitellä muita koiraharrastajia!