Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Vieras

/ #270 Re: Missä armollisuus?

13.05.2012 20:54

#269: Syntinen - Missä armollisuus?

Kun kirjoitat noin niin oletko miettinyt asiaa siltä kannalta miten Johannaa on kohdeltu? Tässä adressissa otetaan kantaa siihen puoleen. Jos joku sinun mielestäsi on halukas tuomitsemaan helvattiin lasten hyväksikäyttäjän niin onko yhtään eri asia tehdä samoin J.H.:lle. Minun mielestäni on. Kysymys on täysin päinvastaisesta kun tuomitaan sellainen ihminen kadotukseen joka tekee sitä mitä Jeesus on neuvonut tekemään, puolustaa heikompaa. Mieti sitä myös kun vertaat pedofiliaa ja syntistä naista, nekin ovat täysin eri asioita, syntinä eivät eroa toisistaan mutta tekoina niitä ei voi verrata. Syntinen nainen teki syntiä aikuisten kanssa vapaaehtoisesti ja uhri oli hän itse, pedofiilin teot ovat aivan muuta. Huorintekijälle Jeesus ei sanonut myllynkivivertausta mutta lapsien pahentajalle sanoi. Tuo sinun käsitys tekijöiden tuomitsemisesta ei myöskään ole totta, siitä ei ole kysymys alkuunkaan vaan niiden tekojen salaamisesta ja uhrien vaientamisesta. Kun sanotaan että ei saa yleistää niin se tarkoittaa sitä myös toisinpäin, jos jossain S24 palstalla näitä mielipiteitä on, en kyllä ole niitä nähnyt esim. K24 palstalla eikä muuallakaan nimellä kirjoittavien foorumeilla. Johannan kaltoin kohtelijoille sopii myös tuo Jeesuksen kysymys, kuka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Empatia on taitolaji, mennä toisen asemaan, olen miettinyt sitä myös menemällä pedofiilin asemaan, muuta en voi sanoa kuin vaikea paikka heillä on siinä ja armo varmasti kelpaa kun on jäänyt kiinni, mutta kelpaako totuus, siinäpä kysymys.