VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #3610 Re: Kaikki allekirjoittaneet ovat sairaita.

11.05.2012 20:30

#3606: - Kaikki allekirjoittaneet ovat sairaita.

Vain ekofasisti voi lausua: "ihan kuin jokainen ihmiselämä olisi ainutkertainen" ja "täällä ollaan kauhuissaan jo kakaroidenkin vuoksi".  Kirjoituksesi henkii rivien välissä vihaa toisin ajattelevia ihmisiä ja lapsia kohtaan, aliarvottaa ihmisyksilön elämän versus susiyksilön elämän.

Ihminen on siitä ihmeellinen - tämän on historia opettanut - että mikään aateoppi ei ole niin hullu, etteikö se saisi kannatusta, tällä kertaa kirjoittajan ekoterrorismi olkoon siitä esimerkkinä.

Muutama kommentti kirjoitukseen:

Susilta ei ala tila loppua, vaan väestön keskittyminen taajamiin tekee tilaa koko ajan lisää.  Suomessa oli 1950 -luvulla lähes säännönmukaisesti maaseutukunnissa 2 x enemmän asukkaita kuin nyt, eikö olisi päin vastoin johdonmukaista ajatella, että luonnossa ja maaseudulla on enemmän tilaa kuin ennen, silti sudet pakkautuvat pihoihin toisin kuin lähihistoriassa asia oli.  Tämän pitäisi kait olla selvää?

Sopinee fasistiseen ja terroristiseen yksisilmäiseen ajatteluun, että on vain viha ja rakkaus suhteessa susiin.  Tilanne ei kuitenkaan ole näin mustavalkoinen normaalissa ihmisajattelussa, on täysin mahdollista,  ymmärrettävää ja luonnollista, että halutaan susi pois omasta pihasta vihaamatta kuitenkaan sitä.

Kuolemaakin pitää kunnioittaa, tämä on luonnon laki ja väistämättömyys ja se koskee ihmistä, koiraa ja suttakin.

Lopuksi: kirjoittajan tekstissä esiintyy sana "viha" toistuvasti, käsitykseni on, että olet pudonnut niin syvään poteroon, että et pääse sieltä enää pois omin avuin.