Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras
Vieras

/ #539 Re: Re: Avioliitto ei ole koskaan sukupuolineutraali.

30.11.2010 17:51

#538: Vieras - Re: Avioliitto ei ole koskaan sukupuolineutraali. 

Olen lukenut tästä ketjusta mielipiteitä siitä, että homoperheiden lapsia kiusataan. Ja on ollut mainintaa siitä, että jos lainsäädäntö olisi esim. lesbomyönteisempi, niin kiusaus vähenisi. Nämä ovat vähän tämmöisiä "ympäripyöreitä väittämiä" ja tuntuu siltä, että mietittäisiin sitä "oliko ensin muna vai kana ?". Eli, että jos lainsäädäntö olisi alunperinkin ollut lesbomyönteisempi, niin kiusausta ei olisi lesboperheen pienokaisilla koskaan olisi havaittukaan, eikä lapsilla mitään oirehtemisia.

Minä en ko. mietiskelyihin voi paljoa uutta valaistusta tuoda. Minä vain voin valaista asiaa kristillisestä näkövinkkelistä asiaa tarkasteltuna. Kristityn aina pitäisi painottaa sitä, että kaikkia ihmisiä poliittisesta suuntauksesta riippumatta pitäisi uskovaisen yhteisön ja sen jäsenten rakastaa. Eli myös lesbo on kirkkoon tervetullut tai ainakin näin pitäisi asian olla terveellä maalaisjärjellä asiaa tarkastellen.

Tietenkin löytyy aina yhteisöjä, jotka eivät "kaapista voimakkaasti ulos tulleeseen  henkilöön" myötämielisesti suhtaudu. Näissä tilanteessa syrjintää kokeneen ihmisen tulisi etsiä joku toinen kristillinen yhteisö, jossa mahdollisesti ja todennäköisesti sitten suhtautuminen olisi häneen rakkaudellisempi. Näitä tällaisia rakkaudellisia yhteisöjä aina nimittäin löytyy. Eli etsivä kyllä löytää, kunhan jaksaa vain sitkeästi jatkaa etsimistään. Jos kyseessä on ev.lut.kirkko, jossa lesbo on kokenut syrjintää ja mahdollisesti hänen oma paikallisseurakuntansa, niin sitten olisi erottava kirkosta ja mentävä vaikkapa adventtikirkkoon.