Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Valentin

/ #215 Re: Re: Re: Absurdia...

06.05.2012 11:09

#214: hmmm2 - Re: Re: Absurdia...

Minun näkemys on että usko voi kadota yhtä nopesti kuin se alkaakin, Pyhä henki joko on tai ei ole, välimuoto kuulostaa jotenkin selittelyltä. Pyhän hengen olemus on sellainen että se ohjaa ihmisen tekemään hyviä hedelmiä Jumalan kunniaksi. Ihminen käy omassa tunnossa taistelua hyvän ja pahan välillä, Pyhä henki ohjaa valitsemaan hyvän. Kun puhutaan uskosta niin usein katse kohdistuu siihen missä ryhmässä ihminen uskoo. Lokeroidaan uskovaiset eri lahkoihin. Onko uskon kohde tämä vai Jeesus kristus. Kun sanoit että Johanna on maininnut harventaneensa seuroissa käyntiä niin tulkitset sen uskon asiaksi. Onko sinusta uskon kohde ja olemus se että usein käy seuroissa? Uskon kohde tulee olla vain ja ainoastaan Jeesus ja hänen opetuksensa ei mikään ulkonainen tapa tai perinne. Hengen hedelmät on sanottu Raamatussa ja niitä ei ole seuroissa käynti tai ihmisten hyväksyntää hakeva käytös. Kun ihminen kokee että nämä hengen hedelmät ei toteudu jossakin tai ne ovat ehdollisia, silloin Pyhä henki ohjaa omassatunnossa valintaan, ihminen valitsee näin sen joka tuntuu oikealta. Itse ajattelen näin että uskoni on omakohtainen, jos tämän vuoksi joudun kiusatuksi jossakin niin vältän tällaista seuraa. Kiusaaminen voi olla pelkästään sitä että kun menee seuroihin ja siellä ei tervehditä tai muuten kokee olevansa ei toivottu henkilö niin välttää näitä tilaisuuksia. Itse olen ratkaissu asian kuuntelemalla netistä ja radiosta seuroja, silloin ei tarvitse kohdata näitä kiusaajia ja altistaa itseään pahalle ololle. Uskon kuten ennenkin eikä minulle ole ketään kohtaan mitään katkeruuksia, kiusaajia kohtaan on helpompi säilyttää rakkaus kun ei tarvitse heitä nähdä. Luottamus Jumalaan antaa voimaa mennä eteenpäin, Johannalle toivon voimia vaikeassa tilanteessa, pidä usko ja hyvä omatunto, muuta ei tarvitse, ystävät ovat sinulle siinä varmasti tukena.