Espoonkruunun kohtuuttomat vuokrankorotukset 2010

ollako vai eikö olla
Vieras

/ #90 Valitettavasti

19.11.2010 21:46

tilanne on kaikkien , ei vain EspoonKruunun osalta muuttunut asukkaiden kannalta sietämättömäksi sen jälkeen kun vuokrat sai määritellä omistajataho itse.
Ylläkirjoittanut voisi hetken miettiä sitä, haluaisiko kenties omasta palkastansa jäävän enemmän itsellensä? Monet käyvät töissä, maksavat vuokransa itse ja sen jälkeen elävät hyvin pienellä rahalla. Kaikilla ei ole mahdollisuutta ostaa omistusasuntoa, mutta kaikki vuokralla asuvat eivät saa asumistukea, mutta kaikki asuntovelalliset saavat verohelpotuksia. Mutta kukaan vuokralla asuja ei koskaan tule hyötymään asuntonsa arvonnoususta eli kun muuttaa pois, maksetuista euroista ei palaudu minkäänlaisen voiton muodossa ainoatakaan. Vuokralla asuminen on kallista nykypäivänä, riippumatta siitä onko asunto uusi vaiko vanha.
Tämä vuokralaisten oikeuksien tai vuokrien kohtuullistamisen puolustaminen ei ole keneltäkään pois, ainoastaan ehkä yhtiöiltä jotka veloittavat huippuhintoja asumisesta, jopa asunnoissa joiden valmistumista kaupungit ja kunnat ovat tukeneet.Pitkälti totuus on kuitenkin se, että kaupungit ja kunnat maksavat nykyisin paljon eri tukimuodoissa sen takia että vuokrat ovat niin suuria. Sen lisäksi KELAn asumistuen kustannukset ovat nousseet. On jopa jokaisen veronmaksajan etu että tämä jatkuva vuokrien nousu lakkaa! On myöskin huomioitava se seikka että moni pienituloinen asuu vuokra-asunnossa, ja jos kaikkien tukien jälkeen käteen jäävä raha on sama kuin itse palkallasi maksat vuokran - panee se miettimään..
Vaihtoehtona toki voi esittää, että valtio antaa kaikille niille asuntolainen jotka maksavat vuokransa itse ja hyvittävät maksetut eurot hinnasta, näin ollen pienipalkkaiset saisivat omistusasunnon ja säästyisivät näiltä jatkuvilta korotuksilta.
Toki on helppo viisastella kaikkea, mutta kannattaa muistaa se, että pienipalkkaisia ihmisiä tarvitaan tekemään työnsä, yhteiskunta kun ei pyöri vain pelkillä johtajilla!