KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Valehtelijoiden klubi

/ #3901

27.03.2012 17:11

Näin voi siis käydä kun ahneus menee eläinrakkauden ja eettisen ajattelun edelle.
Itse kissojen hyväksi toimiessani ei ole tullut edes mieleen "vetää välistä", tai hyötyä vapaaehtoistyöstä taloudellisesti - mahdollisuuksia olisi kyllä ollut. Mieli tulee hyväksi siitä kun laskee montako kissaa voi tietyllä rahasummalla hoitaa ja pelastaa, tuli se tuotto sitten kirpputorilta tai lipaskeräyksestä. Yhdistyksen moraalia ja sitoutumista tehtäväänsä mittaavat parhaiten yksiselitteiset pelastustilastot, sekä pieni pankkitili. Toiminnan tulee näkyä ja tuntua konkreettisella tasolla.

On vaikea käsittää miten itseään eläinsuojelijana pitävä(t) voi(vat) hyväksyä eettisesti ja moraalisesti arveluttavia ratkaisuja ja päätöksiä. Kaiken tapahtuneen ei välttämättä tarvitse olla laitonta tai rikollista. Suojattomat eläimet - tässä tapauksessa hädänalaiset kissat - pitäisi herättää ihmisen ymmärtämään lakia inhimillisestä näkökulmasta. Ei kaikki asiat ole lakitauluun kirjattu. Jos ihmiseltä puuttuu omatunto ja herkkyys näitä kurjimpia ja hädänalaisimpia kohtaan, niin lakikirjasta tulee vain lyömäase piittaamattoman ihmisen käsissä.

Näitäkin yksilöitä tuntuu pesiytyneen eläinsuojelutyöhön.