KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Totta vai tarua

/ #3886 Paljonko on vapaita varoja

26.03.2012 14:33

Olipa kerran yhdistys, jonka vuosikokouksessa ei koskaan jäsen saanut luotettavaa selvitystä siitä, paljonko yhdistyksellä on vapaita varoja. Se tarkoittaa sellaisia varoja, jotka ovat yhdistyksen käytettävissä silloin kun halutaan. Että niitä ei ole sidottu mihinkään takauksiin eivätkä ne ole panttina jostain. KOSKAAN ei vastauksena ollut muuta kuin rahastonhoitajan sana.

Olipa kerran yhdistys, josta jäsen ei koskaan saanut kyselyistään huolimatta nähtäväkseen testamenttiluetteloa tai luetteloa lahjoituksista, jotka varmaan ovat kyseisen yhdistyksen tallelokerossa. Jäsen koki kuuluvansa sellaiseen yhdistykseen,jossa jäsenen oikeuksia poljettiin.

Olipa kerran yhdistys, jonka varoja pantattiin puheenjohtajan asunnon lainojen vakuudeksi. Eräs vanha entinen jäsen kertoi asiasta toiselle nykyiselle jäsenelle. Sellaiset varat eivät olekaan muuten sen yhdistyksen "vapaita varoja". Ne ovat panttina asuntoa vastaan.

Tässä vain esimerkkejä siitä, mitä eräissä yhdistyksissä on ollut salailun takana. Esimerkit eivät välttämättä tarkoita Kissojen Katastrofiyhdistys KKY ry:tä.