Energiajuomien myynti lapsille kiellettävä.

Se kassatäti

/ #108 Tavallaan samaa mieltä...

28.02.2012 23:50

Olen 25-vuotias ja itse ostan välillä energiajuomia, mutta vain todelliseen tarpeeseen, enkä juo koko pulloa yhden päivän aikana vaan siitä riittää kahdeksi tai kolmeksikin. En pysty kahvia juomaan koska juoksen sitten aina sen jälkeen vessassa koko loppupäivän, taitaa tosin olla sumpin keittäjästä kiinnikkin mutta kuitenki. Tämä siis selityksenä sille, miksen kannata energiajuomien kokonaiskieltoa.
Mutta kuten tässä adressissa sanotaan, niin ymmärrän kyllä tuon ikärajan 15v noille energiajuomille. Itse kaupan kassana olen huomannut monia todella nuoria ostamassa porukalla noita tehoja sun muita. Vaan edellinen kauppa jossa olin töissä päätti tehdä moraalikannanoton vähän jälkeen avauksen, ja me kielsimme lapsilta energiajuomat. Saimme kuitenkin niin paljon negatiivista palautetta LAPSIEN VANHEMMILTA että meidän oli pakko pyörtää kielto. Ideana että ilman lainmukaista päätöstä, olisi sama jos sanottaisiin ettemme myy miehille suklaata tai eläkeläisille iltalehteä, eli väittivät syrjinnäksi.
Mielestäni tällaista adressia on turha pistää pelkästään kauppiaille. Tästä pitäisi tulla lainvoimainen säännös. Voin sanoa että siinä ketjussa jossa työskentelen on tullut jo kuukausia sitten tiedotus ettemme voi rajoittaa myyntiä ilman suoraa ohjeistusta päättävistä elimistä.
Ja sitten sysätään sitä vastuuta lisää kassalle, me muutenkin seuraamme jo tupakat, ray-koneet, veikkauksen ja arpojen ikärajat, vaaralliset kemikaalit ja simat... Ja tähän vielä sitten energiajuomat? Ei millään pahalla mutta... Hankaloittaa hommia.