Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Vieras

/ #2026

24.02.2012 22:32

En todellakaan allekirjoita tätä addressia. Sen sijaan voisin allekirjoittaa Räsäsen ehdotuksen (taitaa olla ensimmäinen kerta, että olen samaa mieltä jostakin Räsäsen kanssa).

Taistelen itse lievää (?) alkoholiongelmaa vastaan. En sorru ryyppuputkiin, ikinä seuraavana päivänä ei tee mieli viinaa, mutta annas olla, kun olen humalassa: En osaa lopettaa juomista ajoissa. Usein, kun lähden juhlimaan tulee juotua liikaa ja nimenomaa baareissa. En todellakaan suunnittele juovani liikaa etukäteen, joten en varastoi kotiini viinaa eli en IKINÄ juo enää kotona alkoholia baari-illan jälkeen ja yöllähän alkoholia ei saa enää ostettua mistään muualta kuin baareista, vaikka kuinka tekisi mieli.

Olisin erittäin tyytyväinen, jos peli puhallettaisiin anniskelupaikan taholta jo aikaisemmin poikki, mitä nykyään tai sitten baarit eivät oikeasti tarjoilisi vahvasti päihtyneille ihmisille. Pari kertaa olen sammunut baarin eteen ja vielä minuutteja ennen sitä ollut baaritiskillä tilaamassa lisää juotavaa, jota minulle on myös anniskeltu.

Olen jutellut ongelmastani useiden ihmisten kanssa ja tullut siihen tulokseen, että en todellakaan ole mikään poikkeus Suomassa! Suomalainen juomistapa on aika monella valitettavasti täydet pe*seet olalle meininki. Harva sitä kuitenkaan etukäteen suunnittelee tai siihen tilaan haluaa päätyä ja todella katuu moikailujaan seuraavana päivänä.

Moni ei myöskään halua nähdä tai myöntää tätä ongelmaa tai edes sitä, että tämän ongelman omaavia löytyy lähipiiristä. Ja ongelman vakavuutta ei varsinkaan haluta nähdä. Tätä vain pidetään tyypillisenä suomalaisena juhlimistapana, täysin harmittomana, mitä se ei valitettavasti kuitenkaan ole. Järjellä ajateltuna jokainen varmasti tajuaa, että siihen liittyy erittäin suuri onnettomuus- ja tappeluun joutumisriski jne. Putkat ja päivystyspoliklinikat ovat joka viikonloppu täynnä näitä "vahingossa" liikaa juoneita.

Uskon, että itselleni ja monille kaltaisilleni (joita varmasti löytyy tämän addressin allekirjoittaneidenkin joukosta) tästä ehdotuksesta voisi olla oikeasti hyötyä.