KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Valehtelijoiden klubi

/ #3402 Re: Re: Mistä kauhukuvat lähtivätkään

15.02.2012 19:54

#3388: Asiaa - Re: Mistä kauhukuvat lähtivätkään

Nämä "mattitoivoset" ovat todella hyödyllinen ihmislaji. He ovat lahjomattomia, rahan sijasta heitä kiinnostaa totuus ja oikeudenmukaisuus. Heillä on myös tapana paljastaa mätäpeskkeitä ja väärinkäytöksiä.  Heidän toimintaansa ohjaa periaatteet ja eettinen ajattelu.

Oikeudenmukaisuus ja demokraattinen toimintatapa ovat taitolajeja.  Kaikkein vähiten niistä pitävät ne, joilla on eniten salattavaa ja  menetettävää . Nämä "mattitoivoset" kylvävät  "kauhua ja kaaosta" siellä missä demokratialla ei ole tilaa toteutua. Ihmisen perusoikeudet ovat joillekin uhka ja toisille mahdollisuus - tämän asian olemme saaneet todeta tälläkin sivustolla.

Muutosvastarinta uuden edessä on monille puolustuskeino "uhkakuvia" vastaan, silloin joidenkin oloa helpottaa kun  uhkakuvalle löytyy nimi ja naama. Nämä "mattitoivoset" ovat kollektiivisia syntipukkeja, silloin kun ei itse haluta katsoa peiliin ja olla valmiita muuttamaan omia toiminta- tai ajatusmalleja. On niin helppoa jämähtää paikoilleen ja antaa muiden tehdä työt - sieltä sivuaitiosta on helppo kritisoida ja jakaa "hyviä neuvoja". Periaatteetkin voi unohtaa, jos hinnoista sovitaan.

Vaaralliseksi nämä "mattitoivoset" tekevät heidän dramaattinen vaikutuksensa toimintaympäristöön. Heillä on taipumus saada tietynlaiset ihmiset tuntemaan epävarmuutta, alemmuutta ja kateutta.  Indikaattorin tavoin "mattitoivoset" paljastavat klikkiytymät, epämääräiset kuppikunnat ja muut kähminnät.  "Mattitoivosissa" on kaiken muun lisäksi vielä yksi ikävä piirre; he muistuttavat asioista, jotka "maijankkurit" mieluiten unohtaisivat.

Lukija voi miettiä tykönänsä edustaako "mattitoivos"-tyyppi hänelle enemmän äärimmäistä uhkaa vai mahdollisuutta.