Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Aikaterine

/ #602 Re: Ohjelmien sensurointi?

20.01.2012 21:19

#601: Että silleen - Ohjelmien sensurointi?

Hämmästyin suunnattomasti , kun koira-ammattilaiset ovat jyrkästi käyneet Koirakuiskaajan Cesar Millania vastaan! Jos heidän esittämänsä väitteet vastustuksensa tueksi olisivat tosia, minulla olisi siinä tapauksessza ongelmia kuullun ja luetun - ja nähdyn ymmärtämisessä.

Ei liene ensinnäkään Millanin syy, että hänen kotimaassaan ovat sallittuja sellaiset menetelmät, jotka meillä on kiellettyjä. Sen ei kuitenkaan pidä antaa hämätä. Pitää nähdä metsä puilta!

Minulla on koira, ja olen siksi innoissani seurannut Koirakuiskaaja-ohjelmaa. Se on hyvin järkeen käypää koirapsykologiaa, ja olen soveltanut näkemääni onnistuneesti oman koirani kanssa. Ja huomannut itsessäni ja koirassani ja sen käyttäytymisessä asioita ihan uudella tavalla!

Minulla on myös kolme Millanin kirjaa, joista Koirakuiskaajan olen lukenut alusta loppuun toistaiseksi. MItään häijyä ja väkivaltaista tai julmaa kohtelua en ole missään vaiheessa havainnut.

Ja hänen tarhansa koirat eivät ole pelokkaita! Se kyllä koiran käytöksestä näkyisi hänen tullessaan paikalle. Entä "potku" lantioon. Herranen aika, jos kyseessä olisi potku, niin koira takuulla heilahtaisi, mutta niinhän ei tapahdu! Ja Millan korostaa koko ajan nimenomaan koiran psykologista oikein käsittelyä. Ja kieltää väkivallan. Eikä sitä ole! Hänen mieleenpainuvin repliikinsä minulle on ollut, että koiran voi kouluttaa tottelemaan ja käyttäytymään hyvin, mutta jos sitä ei kohdella, kuten koiraa, se voi olla stressikoira. Ja miten oma, laumanjohtajan rauhallisuus ja tyyneys ovat koiran kanssa elävän tärkein ominaisuus.

Älkää siis edes harkitko ohjelman lopettamista! Ei adressille ja kunnia Koirakuiskaajalle!