Kannabis lailliseksi

PetriK

/ #3348

10.01.2012 13:04

" Kyllä, se on huumausaineen suosimista. Tämä adressi ja keskustelu koskee kuitenkin politiikkaa. Tämän adressin tarkoituksena on dekriminalisoida kannabiksen käyttö, ei suinkaan suosia huumausaineiden käyttöä. Siinä on vissi ero. " - Jos yrität dekriminalisoida kannabiksen, suosit huumeita. Päivänselvä asia.

" Voisitko perustella tätä jotenkin. Minä väitän taas, että mennään hyvään suuntaan. Kirjallisuudesta löytyy paljon viitteitä liberaalin päihdepolitiikan tehosta. Kieltolakia ei valitettavasti puolla juuri mikään, jos ei amerikkalaisviranomaisia lasketa. "

- Entä jos heroiini, kokaiini ym. hieman kovemmat aineet dekriminalisoitaisiin, mitä siitä seuraisi? Kun kerran lähtökohtaisesti lailla yritetään pitää ihmiset oikealla tiellä ja välttämään paitsi oman, myös toisten elämän piilaamista, niin eikö tällainen laki ole silloin perusteltu ja siihenhän myös ns. "kieltolakikin" pyrkii?

" Suhtaudut jotenkin todella vihamielisesti huumausaineiden käyttäjiin. Suhtaudutko yhtä vihamielisesti alkoholin, tupakan tai kahvin käyttäjiin? " Maailmassa on nähty jo niin paljon huonoja esimerkkejä huumeista ym. päihteistä, että en näe mitään syytä miksi asenteeni ei olisi kielteinen niitä kohtaan. Omaa elämääni alkoholi on koskettanut lähipiirissäni ja sitä kautta mm. itse olen "raivoraitis". Kahvin suhteen löydät vastaukseni aiemmista viesteistäni.