Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!

Pettynyt

/ #457

01.04.2016 08:10

Sairaanhoitajan työ on varmasti vastuullista ja ajoittain vaativaa ja raskastakin. Olen täysin samaa mieltä siitä, että etenkin osalle sairaanhoitajista voisi työn vaativuuden (esim. tehohoito-osastot ja anestesiahoitajat) perusteella suoda lisää palkaa, mutta onhan se nyt täysin naurettavaa, että sairaanhoitajan PERUSPALKKA olisi käytännössä sama kuin erikoistuvan lääkärin peruspalkka. Aivan sama miten asian pyörittelette, lääkäri kuitenkin vastaa koko osastosta, sairaanhoitaja vain omasta työsuoritteestaan.

Toinen ongelma tässä äärimmäisen huonosti ajoitetussa ja suunnitellussa aloitteessa on se, että tälläinen suuri julkisen puolen menoerä näkyisi käytännössä suoraan kunnallisveroprosentissa - se kurittaisi "matalapalkkaisten" sairaanhoitajien tuloja ihan yhtälailla. Jos työ on niin kiireistä ettei vessataukojakaan ehditä pitämään, eikö silloin olisi syytä pyrkiä parantamaan työoloja palkkauksen sijaan?

ps. haastavia, vastuullisia ja niin fyysisesti kuin henkisesti kuormittavia töitä on muuallakin kuin sairaanhoidon päässä