Pään peittäminen jumalanpalveluksessa rukoiltaessa ja profetoidessa!

Vieras vieras

/ #351 Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen Elämän Leipä"

18.03.2016 15:47

#348: -  

Kirjoituksellesi vähän jatkoa aiheesta Elämän leipä.

Jeesus sanoi heille: "Minä olen Elämän Leipä. Sille, joka tulee minun luokseni, ei koskaan tule nälkä, ja sille, joka uskoo minuun, ei koskaan tule jano" Joh. 6:35

"Länsimailla muut ruokalajit muodostavat aterian pääosan ja leipää syödään niiden ohella. Itämailla kaikkea muuta ruokaa pidetään kuitenkin vain leivän särpimenä. Leipä on itse pääruoka. Työhuoneelleen lähtevät käsityöläiset tai matkalleen varustautuvat kamelin- ja aasinajajat avaavat leipänsä reunasta, niin että sen kuorien väliin muodostuu eväslaukku särpimiä, kuten rusinoita, juustoa tai öljymarjoja varten. Täten sulkiessaan sisäänsä muut ruoka-aineet leipä on koko ruoka.

Nimittäessään itseään Elämän Leiväksi (Joh. 6:35) Jeesus vetosi itämaalaisen kunnioittaviin ja hartaihin käsityksiin leivästä. "

(Aapeli Saarisalo, Raamatun Sanakirja, sivu 295)

Kristinuskon sanoma on se miten Jumala on rakastanut meitä ja miten Kristus Jeesus on kuollut kaikkien syntisten sijasta, ja kuinka sen tähden meillä on rauha Jumalan kanssa. Usko nojautuu Jeesuksen ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Raamatussa kerrotaan tästä ilosanomasta eli evankeliumista. Oikeastaan Jeesus ei ole vaihtoehto vaan elinehto!

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…