Liikuntarajoitteisten autoilun & Invapaikkojen Parannus Adressi

T J
Adressin tekijä

/ #2 VS: Olet oikeassa

05.05.2010 12:29

Hei, Kiitos sinulle viestistä.

Olen itse käsittänyt invapaikkojen olevan eniten pyörätuolin käyttäjille. Mutta, hyvä huomio. Muutkin näitä käyttävät heille riittänee erillinen invalupa, mutta tarvittaessa myös tämä ns. kyltti. Voisihan tämä kyltti olla myös tarra? Mutta eikös tarroja olisi liian helppo väärinkäyttää.

Autokohtaisuuden pois jättäminen onkin aika epäoikeudenmukainen järjestelmä. Kaikkea epäoikeudenmukaista tulee yrittää kumota ja tämän adressin teemana on saada nimiä, jotta saadaan tämä läpi eduskuntaan. Mutta jos oikein ajatellaan, niin voisihan tämä olla sekä autokohtainen, että "ei-autokohtainen". Tietyissä autoissa tämä kyltti ja osittain invalupa. Molempia ?

Invapaikka kyltti vaikka se onkin vaikea vaatia, mutta se olisi hyvä ratkaisu. Sillä tuulilasikin on paikka, josta tälläistä on hyvin vaikea valvoa. Takana oleva kyltti sen sijaan olisi helppo nähdä jo kenen tahansa, myös tarvittaessa viranomaisten.

Toit hyvin esille, ettei talvella eriväristä merkintää näe. Tämä on aivan totta. Myös lisäkyltin tulisi olla tarpeeksi räikeä ja edunmukainen, joka sijoitetaan paikkojen eteen. Sakon hinta tässä lisäkyltissä oli jo mainittua ehdotuksessani. Onhan talvi jo muuten itsessäänkin ongelma. Emme voi laskea tätä kuitenkaan yhden vuodenajan mukaan. Sillä talvi on vain yksi neljästä. Eikö vaan ? :)

Eli ainakin invatakseihin on haettava lupa. Voisihan se kyltti tietenkin olla takseissa joissa lupa on haettuna. Ei se siinä häiriöitäkään aiheuttaisi. Hätä ja pelastusautot on kuitenkin suljettava pois kyltin käytöstä.

Kuitenkin olen hakemassa adressiini nimiä ja kaikenlainen keskustelu on sallittua kuten sanottua :)

T: Inva Apu
- Kiitos viestistä.