Heinolan Reumasairaalan konkurssi estettävä!

P K
Vantaa

/ #38 Se on se pieni osa reumasairaista

05.04.2010 12:56

joita ei osata kunnallisella tasolla hoitaa asianmukaisesti ja saumattomasti.
Tähän kuuluvat vaativat reumapotilaat jotka eivät reagoi lääkkeille.
Nyt tämä huippuosaaminen joka reumasairaalassa oli, ollaan hajauttamassa ympäri maata.

Vantaa on suuri kunta jolla on ortopedinen osaaminen ilmeisesti huippuluokkaa -> ortopedeja riittää ja heillä taitoa?
Allekirjoittanutta ei kuitenkaan ole kyetty Vantaalla leikkaamaan.
Heinolaan tappelun kautta, leikattiin, kukaan ei siellä edes vihjannut että ei kykene tai että ei voi koska on moni muukin nivel tulehtunut.
Leikkaus 1,5vuoden kipujen ja konttaamisen jälkeen oli apua! joka todellakin auttoi! Mutta jota Vantaalla ei olisi tehty!!!

Vantaan reaktio on aina se että jos sinulla on moniniveltulehdus, kuten minulla, ja se on kestänyt vuosia..
Sinulta ei leikata esim. nilkkoja ja auteta sinua kävelemään paremmin, koska myös esim. olkapääsi on tulehtunut ja tarvitset vaativan lääkehoidon.
Minun nilkat ovat kauttaaltaan tulehtuneet, jänteistä lähtien, ei ihme ettei leikata? Mutta vaativan syväosaamisen laitoksessa uskalletaan leikata myös minunkaltaisia potilaita.. heitä autetaan, ainakin yritetään, ei sanota ettei kyetä.

Lääkehoidot eivät minulle käy, lääkejana on käyty loppuun ja taas on lähete vetämässä ortopedille.
Reumalle en enää leikattavaksi pääse? mutta miksi Vantaalla minua leikattaisiin nytkään reumasairaalan poistuttua kuvioista .. koska moni muukin nivel oireilee niin täällä ortopedit "nostavat kädet pystyyn" tai se ortopedi jonka luokse pääsen.. näin on ainakin ollut tähän asti joten miksi mielipide olisi muuttunut?

Minne minun kaltaisten potilaiden pitäisi tästä lähtien mennä?

Reuma vaivaa useampaa niveltä kerrallaan, olen kotona joskus täysin kykenemättömänä liikkumaan, lääkettä ei mene koska mikään niistä ei käy, ei myöskään ne uudet huippulääkkeet joita on kehitelty (biologiset kaikki kokeiltu) haen kortisonipiikkejä silloin kun alkaa tuntumaan todella huonolta, jos huono aika osuu vkonlopulle, toivon että Peijaksessa (päivystys) on joku joka osaa pistää, harvemmin vkonloppuna siellä ketään on pistämässä..
Arki koittaa, saan ajan kortisonille ti tai to- illaksi,, jos to- illaksi, olen kärvistellyt kipujen kanssa jo useamman päivän.
Se on sama kun sanoisi migreenipotilaalle perjantaina, tule takaisin torstaina niin hoidan sinua.

Tarvitsen reumaortopedista syväosaamista, kuntoutusta ja ajattelua sen ulkopuolelle miten reumaa hoidetaan oppikirjojen mukaan, tarvitsen kokemuksen kautta kertynyttä tietotaitoa, miten tehtiin sen toisen potilaan kohdalla joka oli yhtä vaativa kuin minä? missä tällainen palvelu enää on kun osaaminen hajautetaan?
Minne otetaan yhteyttä kun ei enää kyetä?
Minne lähetetään kuntoutukseen?
Mistä minä, potilas, haen tietotaitoa kun kaikki kunnallistetaan ja siellä puhalletaan yhteenhiileen eikä enää kommentoida miten voitaisiin hoitaa, mitä voitaisiin kokeille.. sanotaan vain " jos Vantaalla ei kyetä, ei kyetä meilläkään"... ??

Minun hoitoni on tätä nykyä aika rajallista.

Tappelujen kautta ja kokemuksen kautta, miten todellakaan vaativan reumapotilaan hoito ei Vantaalla toimi, pääsin Heinolan reumasairaalaan ja siellä minua on hoidettu vuosien aikana 18 kertaa! Nyt tämä viedään pois ja olen taas sen kunnan armoilla joka "nostaa kädet pystyyn"..

Mitä tekisin?
Minne menisin?
Tällä hetkellä Vantaalla, junnaan aikalailla paikoillaan..

Miksi vaativaa reumaortopedista syväosaamista ei haluta keskittää?
Miksi vaativia potilaita ei haluta kuntouttaa ja hoitaa yhdessä paikassa jotta vaativa tietotaito kasvaisi?

Minulle on turha tulla sanomaan että kunnat kykenee hoitamaan.
Kyllä vamasti kykenevätkin potilaan joka reagoi olemassa oleviin hoitokeinoihin alusta alkaen, mutta miten he joille se hoito ei tehoa kerta toisensa jälkeen ja joita ei siinä kunnassa osata leikata?

Onko olemassa reuma 1-1-2 ? Minulle se oli Heinolan reumasairaala jossa minua autettiin silloin kun Vantaa ei siihen kyennyt.