Kannabis lailliseksi

Tomi Nurmela
Hämeenlinna

/ #1524

11.01.2010 01:59

Minkäköhän takia en tiedä ainuttakaan henkilöä, joka olisi vahingoittanut tahallisesti muita ihmisiä kannabiksen vaikutuksen alaisena? Tarkoitan siis väkivallan käyttöä.

En ole koskaan edes nähnyt tai kuullut kannabiksen vaikutuksen alaisena olevasta henkilöstä, joka käyttäytyisi agressiivisesti.

Sen sijaan alkoholinkäyttäjät ovat täysin päinvastaisia, erittäin agressiivia ja usein haluavat ainoastaan tapella.

Ei tarvitse kaupungin keskustassa tai baarissa yö-aikaan kuin vilkaista jotain ihmistä suoraan silmiin, niin aletaan jo huutamaan "vittuako kyyläät", "haluutsä turpaas", "vittu mä tapan sut".

Eikö juuri ollut uutisissakin, että "lähes kaikki henkirikokset tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena."?

Olen nähnyt mielestäni jo tarpeeksi alkoholin aiheuttamaa agressiivisuutta ja vihamielisyyttä. Sen takia monet ihmiset pilaavat muiden ja myös oman elämänsä pahoinpitelemällä jonkun tai saamalla itse aiheuttamansa riidan seurauksena selkäänsä.

Näitä tapauksia sitten selvitellään käräjillä. Ja tietääkseni hyvin moni linnassa istuva henkilö joka on siellä pahoinpitelyn/henkirikoksen takia on tekonsa tehnyt tuhannenpäissään. Varmasti oltaisiin tällaiselta vältytty mikäli alkoholin sijaan olisi nautittu kannabista.

Eihän kenenkään tee mieli vahingoittaa ketään kannabiksen vaikutuksen alaisena??

Herätystä ihmiset.