Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

/ #1531

29.07.2015 13:12

Kun sain toimeentulotukea vuoden verran, minulla oli sinä aikana 6 eri virkailiaa, sijaisia sijaisen perään.  Osa oli ihan kivoja ei siinä mitään, mutta kun kaikki elämäsi tiedot uudelleen ja uudelleen viet pankkitileineen sos tunnuksineen jne, kuinka väsyttävää, ja samalla turvatonta.  Ihan oikeasti, ei kaikki pidä tietoja itsellään esim pienillä paikkakunnilla, ja myös epärehellisiäkin sattuu silloin tällöin alalle jne..

Yksikin halusi tarkistaa jotain tiliotteestani, ja ihan pokkana kysyi verkkopankki-tunnuksiani. Minä tuijotin häntä suu auki ja sanoin eihän niitä kuulu kenellekkään antaa, ei koskaan.  Hän vain hymyili ja sanoi monet antavat tunnuksensa.  Itse en antanut ja tein valituksen, mutta kyllä hän edelleen toimii työssään, eli silleen.  Eräs ei tiennyt mikä on pankkitakus, ja väitti kiven kovaa että minullahan on rahaa tililläni, kuitenkin siis itse asiassa minulla oli velkaa...

Ei moni vanhus osaa pitää puoliaan, eikä jaksa moista.

Joka kuukausi menet hattu kourassa, saisinko apua lääkkeisiin, sähkölaskuun jne..ei sen pitäisi olla arkea kenellekkään, mutta ei varsinkaan vanhuksillemme. ihan oikeasti, kyllä nyt ollaan tekemässä niin julmaa temppua että..