Raiskauksista kovemmat tuomiot

Vieras

/ #41

26.06.2015 13:29

En voi ymmärtää, että raiskaaja pääsee ehdollisella tuomiolla. Raiskatun koko loppu elämä menee päivästä toiseen selviytymiseen. Yhteiskuntamme suojelee raiskaajaa, mutta ei raiskattua. Raiskattu saa psykiatrista apua yhteiskunnan laskuun max. 3 vuotta. Sen jälkeen on tultava toimeen omilla varoilla, vaikka kalliisiin psykiatrisiin hoitoihin ei kaikilla ole varaa. Tämä em. laki pudottaa raiskatun pois hoidosta jota hän niin kipeästi tarvitsisi selviytyäkseen yhteiskunnassamme. Yhteiskunnassamme ei ole mietitty mitä meille veronmaksajille maksaa raiskatun hoitaminen, raiskatun mahdollinen ennen aikaiselle eläkkeelle joutuminen ym. ym. kustannukset. Raiskattu on se joka saa ilman omaa syytä elinikäisen tuomion sekä raiskatun läheiset jotka jaksavat kulkea päivästä toiseen raiskatun rinnalla ja jakaa huolen jokaisesta päivästä mitä raiskattu jaksaa elää raiskauksen jälkeen. On myös käsittämätöntä ettei Suomen laki tunne ulkolaisen karkotusta silloin kun syyllistyy esim. ehdolliseen tai ehdottomaan rikokseen. Suomen päättäjien olisi syytä kertoa kaikille maahan tulijoille, että karkotus koittaa heti jos tekee rikoksen. Näin tiedettäisiin jo tänne tullessa, että kotimatka alkaa jos ei toimi lakien ja asetusten mukaan maassamme.