Eläkkeensaajien asumistuki säilytettävä

Vieras

/ #45

12.06.2015 10:20

Kirjoitan adressin monesta syystä.Suomessa on paljon pieneläkeläisiä eritoten naisia,jotka ovat nyt esim.eläkkeellä.He ovat aikanaan hoitaneet lapsia kotona pitkään huom.ei ollut subjektiivista päivähoitooikeutta.Itse olen opettajana ollut pitkään kotona myös siitä syystä,että mieheni työura on vienyt ulkomaille pääasiassa kehitysmaihin.Siellä olen itse tehnyt vapaaehtoistyötä palkatta eikä eläkettä ole kertynyt.Nyt olen eläkeiässä ja asun vuokralla.Mieheni lähti kotoa 32 avioliittovuoden jälkeen.Kaikki lupaukset taloudellisesta huolenpidosta vanhuudessani korvauseksi lapsien hoitamisesta ja kodin huoltamisesta alkeellisissa olosuhteissa mieheni osalta peruuntui kun tuli avioero.Olen tietysti ollut naivi ja tyhmä,kun olen tällaisiin lupauksiin luottanut,mutta nyt luultavasti asun vuokralla loppuikäni ja tarvitsen kipeästi asumistukea Olen kuitenkin kasvattanut tälle maalle veronmaksajia ja toiminut opettajana lain sallimaan ikään 68 vuotiaaksi työssäni.Siis eläkeläisten asumistuki on säilytettävä.Onko hallituksen tarkoitus ajaa pieneläkeläiset pellolle vai annetakoon heille edes tässä asiassa jonkulaista arvoa.Kauhea hallitus.Soinikin on jo moneen kertaan myynyt hattunsa,Niin se on valta maistuu makealta ja pääministerimme on miljonääri.jolla ei köyhien asiasta mitään käsitystä