Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #40357 "Mulle ja Mä ja Mun oikeudet"

05.08.2014 12:13

 

 

 

"Mielenkiintoinen väite: "Yhteiskunta jakaantuu hyväosaisiin ja huono-osaisiin. Rikkaat suojautuvat, köyhät eivät."

Yhteiskunnan pitää siis ostaa kaikille kalliita sinisiä pillereitä, koska ei viitsitä käyttää kondomia, joka ei maksa kuin muutamia kymmeniä senttejä. Muuten ollaan epätasa-arvoisia. Naidaan paljaalla, koska yhteiskunta kuitenkin maksaa viulut. Näinhän se on, vai mitä?
 
Yhteiskunta on todellakin solidaarinen. Uusimpia syöpähoitoja ei haluta soveltaa, reumapotilaat huutavat tuskasta, kun eivät saa biologisia lääkkeitä, diabetes-potilaiden hoito on mitä on vanhantyyppisillä insuliineilla, mutta HIV-positiiviset saavat parasta ja kalleinta hoitoa. Miljardien edestä.

Ja sittenkin voi naida paljaaltaan, vaikka se johtaisi uuteen tartuntaan sellaisella viruskannalla, joka on resistentti käytetylle retroviruslääkitykselle. Ei haittaa, ei muuta kuin vaihdetaan uudempaan lääkkeeseen, joka on kehitetty silmällä pitäen multiresistenttejä kantoja. Mistään ei ole opittu, eikä mikään muutu.
 
Ja auta armias, jos vain sanotkaan poikkipuolisen sanan; aina se on se pettänyt kumppani tai ensimmäinen rakkaus, jolta tauti on saatu ja barebackingistä ei ole kuultukaan. Sanattomaksi vetää."

http://ranneliike.net/teema/onko-hiv-kriisista-opittu-mitaan?aid=11206