Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #39796 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Totuus ja viisaus löytyy Sanasta ?

29.07.2014 19:19

#39782: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Totuus ja viisaus löytyy Sanasta ?

"Täällä oli kyllä alunperin tarkoitus kirjoittaa avioliitosta. Sinullakin muiden kirjoittajien tapaan on taipumus siirtää keskustelua aivan johonkin muuhun asiaan (apartheid). Eivät kylläkään sovellu yks´yhteen Suomen avioliittolainsäädäntöön sellaisenaan."

Ilmeisesti buurien Raamatuntulkinnan ja sen käytön rinnastaminen siihen, mitä te täällä harrastatte on sinulle ylivoimainen älyllinen ponnistus, ymmärtäähän sen... Yritän kuitenkin selittää vielä kerran:

Raamatun tekstiä on molemmissa tapauksissa käytetty siten, että sieltä on kaivamalla kaivettu perusteita käytännölle, jonka perusteet ovat ihan muualla eli tämän käytännön suosijoiden korvien välissä. Näin on tehty myös orjuutta ja naisen alemmuutta perusteltaessa. Kaikissa näissä tapauksissa käytäntö on vielä sen kohteena oleville syrjivä.

Mitä tulee tuohon lomakeasiaan, olisi se muutos alkuun ihan hyvä ensiapu ja estäisi monet konkreettiset syrjintää edistävät tilanteet. Se ei kuitenkaan poista lain syrjivyyttä sellaisenaan, koska vain osan parisuhteista sallittaisiin saada avioliittostatus. Tällainen on yksinkertaisesti yhdenvertaisuusperiaatteen vastaista.