Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #39789 Re: Re: Tässähän tätä keskustelua käydään.

29.07.2014 16:07

#39781: - Re:

Ihan vakavasti otettuna Jumala on äärettömän armollinen, rakastava, kärsivällinen ja pitkämielinen meitä kakkiaisia kohtaan, etten pahemmin sano. Uskova sen tuntee, koska Jumala on rakkaudellisesti ohjannut parempaa kohti ja sitä Hän mielellään tekisi muillekin. Totta, ei tunge sisään oven sisäpuolelle, ellet halua.

Jumala ei loputtomiin kutsu meitä uppiniskaisia. Ihminen kyllä jää toiselle sijalle, jos tehtäisiin ajatusleikki ihmisen ja Jumalan välisestä tappelusta. Jumalan äärettömän suurta rakkautta meitä kohtaan teroittaisin vielä. Jumalalla on kuitenkin oikeus tuomita meidät ja tälle asialle ei voi kukaan ihminen mitään. Ihminen voi ummistaa silmänsä asialta, mutta asia ei siitä muuksi muutu. Meitä kaikkia ihmisiä rakastava Jumala on rakkautensa lisäksi myös kiivas ja oikeudenmukainen. Se ei sitten paljoa auta, jos meillä on vääristynyt kuva Jumalasta ja Häntä sitä varten haluamme vastustaa ja pilkata. En halua olla tuomionhenkinen tai rakkaudeton, mutta otapa itse selvää, kumpi voittaisi ihmisen ja Jumalan välisessä tappelussa.

Jotkut sanovat, ettei Jumalaa ole. Näin voidaan tietysti väittää, mutta todisteiden olemattomuus ei ole todiste olemattomuudesta.

...jonkin kieltäminen pelkästään todisteiden uupumisen perusteella on tunnetusti ongelmallista. ...Tällainen järkeily johtaa helposti virhepäätelmään, jota suomalaisittain kutsutaan tietämättömyyteen vetoamiseksi. No emmä tienny.

Toisaalta myös niinkin päin, että kaikki tässä luomakunnassa todistaa Jumalasta, mutta ihmisen on sitä hankala nähdä niin. Jumala on salattu, ei voi mitata eikä punnitakaan.