Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #38490 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.07.2014 08:24

#38481: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 




Sain tässä kirjoituksessa  kokea Totuuden Hengen 
konkreettista  johdatusta.

Leo Mellerin luento Herzogista:  Meno on hyvin rauhallinen ja alkaa kaukaa,  Pietarin ja Paavalin,  ympärileikattujen ja Antiokian ympärileikkaamattomien  keskinäisistä jännitteistä.  Kun Pietari tulee Antiokiaan,  hän pistää liikkeelle opillisen riidan!    On erilaisuutta,  sitä on lupa kunnioittaa,  mutta myös tärkeätä puolustaa sitä.

Sitten Keefas,    2 PieT 3: 14, 15,  16      Siksi rakkaani kun tätä odotatte,  pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja  lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi.   ....   tosin noissa kirjoissa on yhtä ja toista vaikeatajuista. Kummatkin veljet kirjoittavat rakkaudesta,  mutta sitten Pietari nälväisee, - "joo, kuten tiedätte,  kuka tuota ymmärtää." No nyt ovat kummatkin taivaassa jo  kaksi vuosituhatta seurustelleet,  miten he tänä päivänä puhuvat?


Etkö jo tulisi   Herzoogiin?


Yllätys yllätys! Meller kutsuukin häntä veljekseen!

No - tätä  saattoi toisaalta odottaa.  Tässä kohtaa kyllä yhdyn nyt Pasi Turusen ja Petri Mäkilään mieluummin tässä arvostelussa kuin Melleriin.  
Täm 


ä juontuu amerikan ajoilta,  uskon näin.  

Jaa,  nyt tapahtui jotain erikoista tässä kirjoituksessa,

Olen kokenut alusta asti   erimielisyyttä Mellerin kanssa, suhteessa tietynlaiseen karismaattisuuden aaltoon,  Bill Johnssonit ja muut kuuluvat samaan väkeen.        
Linkki meni tuonne "ristintielle"  !       Liekkö Jumalan puhetta?  Vai sekoitusta. 



Siellä on  joka tapauksessa Stefanuslähetyksen,  vainottujen tukijan 
Aki Miettisen puhevideo,  alussa tosin väläys Irakin väkivallasta.

Tämän tunnen olevan  totuuden hengestä ja vaino antaa asioille oikean taustan.
Miettinen  lähtee Irakin  kristittyjen vainosta - Alista,  mies joka rohkeana
pysyi kidutuksista huolimatta Jeesuksessa.
Tai Nigerialainen Rebekka,  jäsenensä menettänyt kristitty tyttö(Muilta katkottiin kaulat)
" jos minä olen katkera,"  Boko Hara on voittanut.



Lähteekö Jumala kilpasille itse sallimansa eksymyksen kanssa,
vai riittääkö meille risti?                

Väärä evankeliumi / risti.





Kiitos,  että evankeliumin sana on niin kirkas,  ja sieltä tulee se voima!


Ja se kirkkaus ei ole samaa laatua kuin menestysteologian kirkkaus.