SRAL Vuosikokousaloite

Jari Jussila
Kirkkonummi

/ #132 Tuomolle, OH1LEU

17.11.2008 01:56

Sallinet minun korjata muutamia viestisi #117 yksinkertaistuksia lähihistoriasta:

Seppo, OH1VR, eron syynä 1990-luvun alussa olivat eräät SRAL:n hallituksen hänen kilpailutoimintaansa liittyneet päätökset. Vaikka SRAL ry tuolloin lopulta antoi lähes täysin periksi asiassa, päätti Seppo silloin kuitenkin erkaantua Liitosta. Kaikki asiaan liittyvät päätökset tehtiin silloin SRAL:n hallituksessa, ei tosin yksimielisillä päätöksillä. Asian käsittely hallituksessa alkoi erään jäsenen ja erään hallituksen jäsenen "kantelusta"

Yhdistystoiminnassa on normaalia, että omasta mielestään vääryyttä kohdannut jäsen kohdistaa mielipahansa juuri puheenjohtajaan. Vaikka minulla ja Sepolla on edelleen eriävä näkemys silloisesta tapahtumien kulusta, olemme käsittääkseni päässeet yli sen vatvomisesta.

Seppo palasi Liittoon ja erosi myöhemmin muistaakseni kaksi kertaa. Sepon ja Liiton hallituksen välinen yhteistyö oli kuitenkin voimakasta ja erinomaista erityisesti vuosina 2002-2003, jolloin valmisteltiin ja järjestettiin ensimmäinen erinomainen "Turva 2003" -projekti. Itsekin olin Sepon kanssa yhdessä "Turva 2003" -johtoryhmässä tekemässä suomalaista radioamatöörihistoriaa.

Seppo erosi SRAL:sta uudestaan vuonna 2004 tai 2005 Pasin, OH3WS, puheenjohtaja-aikana riitaan hätäviestiliikennekonferenssin rahoituksesta. En siis katso voivani ottaa kunniaa, ansiota tai edes syytä siitä, ettei Seppo tänä päivänä ole SRAL:n jäsen. Niin kuin en myöskään ota kunniaa siitä, että Liiton ulkopuolella on jo kaiketi lähes 1.000 suomalaista radioamatööriä.

Kun edelleen kysyit riidoista ja niiden välttämisestä, voinet suunnata kysymyksesi Liiton nykyiselle hallitukselle. Käräjäoikeuden todettua "7-0", että SRAL hallituken tekemä erottamispäätös on vastoin Liiton omia sääntöjä ja vastoin Yhdistyslakia, voit tuskin syyttää minua tämän riidan alkamisesta. Tuskin Käräjäoikeus on tuominnut SRAL ry:tä 31.559.72 euron asianajokustannusten korvauksiin ilman syytä. Käräjäoikeuden selkeästä päätöksestä on eräs veteraani-OT todennut, että riitaan ei näköjään todellakaan aina tarvita kahta.

Viittaan aiempaan viestiini tällä foorumilla, jossa totean SRAL:n hallituksella olleen 12 mahdollisuutta välttää riita. Viittaan myös luultavasti saamaasi ProSRAL-tiedotteeseen, josta voit lukea minun yrittäneen aitoa sopua tässä asiassa useamman kerran. Joka kerran turhaan.

Kun mielestäni jokaisen suomalaisen radioamatöörin tulisi kuulua Suomen Radioamatööriliittoon, kysynet omailta edustajiltasi sen hallituksessa, mitä he aikovat tehdä että riidat loppuisivat ja SRAL tuntuisi kaikille kodilta. Onko asian vieminen Hovioikeuteen sinun mielestäsi sovun yritystä?

Tuomo - kun seuraavan kerran viittaat historiaan ja teet siitä omia johtopäätöksiäsi, mieti onko sinulla kaikki oikeat tiedot historiasta. Tuskin uskot Joulupukkiin, älä siis usko kaikkiin huhuihin ja väitteisiin vaan käytä omaa päättelykykyäsi.

Terveisin

Jari, OH2BU