Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #38181 Re:

08.07.2014 15:35

#38172: -

Rakasta Jumalaa yli kaiken.

Mitä se on? Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky." (Matt. 22:37-38) Jumalan rakastaminen on esim. sitä että haluamme
noudattaa Hänen tahtoansa: Kymmenen käskyä, Raamatussa annettuja selviä ohjeita ja neuvoja oikeasta ja väärästä elämäntavasta, sekä omantuntomme ääntä oikeasta ja väärästä (eli Jumala on antanut sisimpäämme sisäisen tajunnan oikeasta ja
väärästä.) Eikä Jeesuskaan omien sanojensa mukaan tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään ne. Jumala on rakkaudessan pyhä, ja siksi hän on antanut tietyt rajat suojaamaan elämää.

Se joka ei varoita lähimmäistään synnistä, ja jättää lähimmäisensä kulkemaan turmioon vieville harhapoluille, ei rakasta lähimmäistään. (Kts. Paavalin esimerkki: "Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan"...)