Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #36590 Re:

20.06.2014 16:37

#36589: -

 

Nicky Cruz SYNT. 6.12 1938,  SAN JUAN,  PUERTO RICO

Hän toimi nuoruudessaan Mau-Mau-nimisen jengin pelättynä johtajana New Yorkissa
Hän kääntyi kristityksi ja on sen jälkeen kirjoittanut muun muassa kirjan elämästään  Juokse poika juokse.
Kirja on ollut Suomessa erittäin suosittu nuorten,   erityisesti varusmiesten keskuudessa. Cruz tuli uskoon saarnaaja
David Wilkersonin myötävaikutuksella, johon Wilkersonin RISTI JA LINKKUVEITSI - kirja  keskittyy. Cruzin muita teoksia ovat muun muassa kirjat 'Sydän tulessa' ja 'Pyhä tuli'.

Cruzin elämäntarina vaikutti moniin nuoriin ja tuhansia ihmisiä ympäri maailmaa kerääntyi kuuntelemaan Nickyn kertomuksia ja puheita.





Nickyn äiti oli meedio ja isä oli noitatohtori.   Kerran Nickyn äiti hakkasi hänet tajuttomaksi. Aamulla Nicky heräsi tajuttomuudestaan verilätäkössä. 15-vuotiaana Nickin vanhemmat lähettivät hänet kotoa New Yorkiin veljensä Frankin luokse asumaan, josta karkasi 2 kuukautta myöhemmin.

Hän oli niin yksinäinen ja hyljeksitty.  "minua ajoi takaa kirouksen varjo."
16-vuotiaana Nicky nousi Mau-mau -nimisen jengin johtajaksi (jengin nimi juontuu afrikkalaiseen sotilaalliseen vapautusjärjestöön Mau Mau). Jengissä ollessaan hän joutui vaikeuksiin niin poliisien kuin muidenkin jengien kanssa ja joutui katsomaan kuolemaa silmiin hänen ystävänsä Mannien kuoltua erään toisen jengin, Piispojen, toimesta. Loppuvaiheessa hän tuli uskoon David Wilkersonin ansiosta. Nicky kävi raamattukoulun, jonka jälkeen hän aloitti työnsä. Raamattukoulusta Nicky myös löysi vaimonsa, Glorian. Suomessa Cruz on käynyt viimeksi keväällä 2014.


Minut työnnettiin elävien maailmaan.  Se oli kylmä.  Isäni oli sa-tanallinen pappi ja äitini kirosi minut.  Jokainen joka syntyi hänen kohdustaan syntyi suoraan kiroukseen.  Pahoinpitely alkoi  3 vuotiaana.  
8-9 vuotiaana aloin todella vihaamaan äitiäni.  Rakkaus on vahva ja viha myös.  Minut kastettiin vihaan. Kuolin 9 - vuotiaana.  Jengissä oli verisiä taisteluita,  menin luotisateiden läpi.  Jos äitini vihaa minua niin - ?
Kerran hän otti tyynyn - miksi hän ei tappanut minua?  Miksi en kuollut luotisateessa,  koska oli syntynyt palvelemaan elävää Jumalaaa,  ja s-vihollinen ei voinut tappaa minua. 

Anteeksiantaminen ei ole tunnetila!  Not,  a feeling,  it's a choice.  Se on valinta.

VAIKKET MITÄÄN MUUTA KATSOISI KATSO KOHTA 15.40  TUOSTA KOHTAAMISESTA KADULLA:http://www.uskotv.fi/ohjelmat/nicky-cruz-helsingin-saalemissa-18-5/