Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

res.matr.

/ #36134 Sairaudet voitetaan lääkkeillä

13.06.2014 21:01

...ja lääketiede kehittyy jatkuvasti ja aina vain tulee entistä parempia ja tehokkaampia lääkkeitä.Näin sairaudet on voitettu ennenkin.Parisuhde jota kunnioitetaan puolin toisin ja josta ei kumpikaan siksi tee syrjähyppyjä on tietenkin hyvä ja varma tae sille ,ettei kumpikaan saa mitään sukupuolitauteja parisuhteen ulkopuolisilta henkilöiltä,mutta anteeksi nyt vain, sanon silti että vähän kummalta kuulostaa tuo sinun väitteesi ,jonka mukaan AIDS siis häviäisi maailmasta sillä jos esim. sinä ja kumppanisi olette tuollaisessa kuvailemassasi ´onnellisessa parisuhteessa´.
Hyvä ,toki , jos niin on ja onneksi olkoon vain suhteellenne,mutta lääkkeeksi kenellekään Aids-potilaalle teidän onnellisesta parisuhteestanne (olipa se sitten vaikka yhtä auvoa aamusta iltaan)ei taatusti ole ja hullua sitä sellaiseksi on täälläkään ehdottaa.AIDS-potilaan asemaa ei helpota vähääkään se,että että hänen tautinsa leimataan "homohiviksi"-niin kuin täällä päivittäin eräiden ahkerien kirjoittajien toimesta tehdään.
Myöskään se miten ´tasa-arvoinen ´ tai (´ei-tasa-arvoinen´ )puolisojen keskinäinen suhde on liitossaan,ei oikeastaan ole edes koko aiheessa-tätä keskustelua ajatellen.
Emmehän me täällä ole keskustelemassa siitä miten taloustyöt jaetaan, tai siitä kumpi jossain tietyssä suhteessa enemmän käskee ja kumpi enimmäkseen vain tottelee tms. Nämä ovat vain ja ainoastaan (niin kauan kuin mitään lakia ei rikota) aivan puolisojen keskenään keskusteltavia ja päätettäviä asioita , jotka eivät yhtään kuulu ulkopuolisille (...eivätkä kyllä välttämättä yhtään ulkopuolisia kiinnostakaan )
.Parisuhdekeskusteluja toki käydään monellakin palstalla ja siellä voi kyllä avautua liittonsa ongelmakysymyksistä, mutta tänne jossa keskustelemme nyt siitä saavatko myös homot liitolleen avioliiton statuksen niinkuin jo kaikissa muissa pohjoismaissa ovat saaneet,on turha tuoda mitään omia parisuhdejuttujaan.Puhukaa ne mielummin vain puolisonne kanssa, kuin että tuotte niitä tänne.Selvittäkää siis ne omat asianne keskenänne ja sillä siisti.
Älkääkä nyt, hyvät ihmiset, yrittäkökään väittää etteikö olisi olemassa onnettomiakin avioliittoja-paljon enemmänhän me niistä saamme lukea ,kuin niistä ´onnellisista´avioliitoista joissa kaikki sujuu aina ´niin kuin Strömsössä´ja aina kuin laulaen rakkauden siivittäminä ´yhteistä lemmenduettoa´...