Kannabis lailliseksi

Aleksi Arjonen
Turku

/ #838

22.09.2008 00:13

Fiksuja ihmisiä liikenteessä. Kannabista olen polttanut ja älykkyysosamääräni on mensan nettitestin (tiedän että se on vain suuntaa antava) mukaan 126(keskihajonta 15) eli toisinsanoen korkeampi kuin 96%:lla väestöstä. Olenko siis päästäni pehmeä kuin vanupuikko? En ainakaan omasta mielestäni. Viestini tarkoitus ei ole mainostaa "jee vittu äo 126 oon sua fiksumpi äähää" ei ei niin, vaan viestien lukeminen kyllä piristi päivääni, mutta samalla pelästyin. Eihän ihmiset voi olla näin pihalla asioista?

Noniin sitten parit asiat selväksi: Jos kannabis laillistettaisiin siihen todennäköisesti asetettaisiin ikäraja 18 tai jopa 20, eli 13-16 vuotiaat ei pöyssyttelisi välituntisin yhtään sen enempää kuin nytkään. Eivätkä he toki juo päätään täyteen alkoholista välitunneilla vaikka se onkin ollut laillista jo tovin.

Toinen asia mistälentokoneista joku puhui? "sitte mennää liikenteessä ja lentokoneella kannabishouruissa" tjsp. Onko lentäjät sitten nyt kännissä kun kaikkea laillista pitää vedellä? En ainakaan itse usko tähän ja sama koskee autoilua.

Lainaus kommentista #96: "niin no, katotaas sit ku kannabis tulee lailliseks ni mitä seuraavaks, "kattokaa ny itekki et ei kokaiini tapa ku 1/3 osan niist mitä heroiini, pakkohan tää on saada lailliseks" "

Ärsytät minua suuresti tyhmyydelläsi. Kannabiksen(laiton) laillistamista on perusteltu sillä että se ei tapa, mutta alkoholi(laillinen) tappaa kyllä näin on tehty. Miksi siis kokaiini(laiton) laillistaminen perusteltaisiin sillä että heroiini(laiton) huume tappaa enemmän?

Lainaus kommentista #96: "ja hyvä sit ajella tuol autol ja poltella, sit vedetään vähän suklaata ni näy mtn, hienoa piripäät! miksei kaikki sais ajella kännis täst lähtien? ku eihän rattijuopotkaan tapa varmaan niin paljoo ihmisii ku ns. "oikeat huumeet" miettikää nyt oikeesti, ootte niin väärässä ja idiootteja ku voi vaan olla, ni miks pitää jankuttaa?"

Niin tosiaan kannabista polttelevathan ajavat tunnetusti autoa pilvessä ja ovat piripäitä. Mahdatko morpheys_xXx tietää mitä piri on? Ja kannabishan ei haittaa ajoa niin paljoa kuin alkoholi, en tarkoita että kannabiksen käyttö ajaessa olisi sallittavaa. Ja kyllä rattijuopot tappavat enemmän kuin oikeat huumeet, oletko tehnyt minkään näköistä tutkimusta ennenkuin sontaa suollat näppäimistösi kautta tähän ruutuun? sinun kommenteissasi ei vain ole mitään järkeä, annat itsestäsi kovin tyhmän kuvan.

Kommenteissa sanottiin että ei pysty vahtimaan lapsiaan kun on polttanut kannabista itse en ainakaan polttaisi kannabista kun pitäisi lapsia katsoa toivottavasti se on jokaisen mielestä täysin selkeää, eihän perheissä nytkään juoda pulloa kossua heti kun tenava herää. Eiku hetkinen joissain perheissä tehdään, way to go alkoholistit ja vielä ne jotka tukee alkoholia ja vastustaa paljon miedompaa huumetta tekin olette oikealla linjalla jatkakaa samaa rataa (joo kyllä tämä on nyt sitä sarkasmia).

Mainittakoon vielä loppuun että kannabis ei ole psykedeeli eikä hallusinogeeni, jotenka pidän hallusinaatioista ja illuusioista puhumista perustelemattomana.