Kannabis lailliseksi

Riku Katisko
Rovaniemi

/ #816

02.09.2008 10:28

Aina keskustellessani asiasta laillistamisen puolella olevien kanssa, perusteet ovat nämä samat mitkä täälläkin on mainittu. Kysyessäni laillistamisen hyödyistä saan aina tuhdin tietopaketin siitä, kuinka haitallista alkoholi on.

Olen valmis hyväksymään sen, että kannabis on vähemmän vaarallista kuin alkoholi ja tupakka(en ole tieteellisiin perusteluihin perehtynyt juurikaan joten en ota kantaa). Mielestäni se ei kuitenkaan riitä perusteluksi, sillä kysymyshän kuuluu että mitä HYÖTYÄ siitä kenellekkään on.

Huumausaineista ei ole kenellekkään mitään konkreettistä hyötyä, joten miksi alkoholin ja tupakan kohdalla tehty virhe pitäisi toistaa nyt? Jos näin kävisi, muutaman vuoden päästä saattaisi täällä olla samanlainen adressi heroiinin laillistamisen puolesta omien "lääketieteellisten perusteluiden" kera.

Näistä muista perusteluista, kuten rikollisuuden vähenemisestä ja myynnin valvonnan helpottumisesta ei tarvitse yhdenkään täysjärkisen kanssa edes keskustella?

Itse olen olutmiehiä, mutta en pidä sitä hyveenä. Mielummin juon keskiolutta, kuin että joisin keskiolutta JA polttaisin hamppua. Omista henkilökohtaisista kokemuksista kannabista kohtaan sen verran, että ensimmäisellä kokeilukerralla meinasin jäädä auton alle, ja toisella kerralla oksensin yötä myöten.

Eiköhän se ole ihan sama oletko rähinäkännissä vai rauhallisesti pilvessä kun sen auton alle jäät...?