Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #33166 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

31.03.2014 02:16

#33165: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Otetaanpa tuosta hiukan samanlaista kategoriaa ilmentävä toinen tutkija: (siis argumentin kaltainen)

"Jeesuksen toiminnan keskuksena oli julistus Jumalan valtakunnasta. Käsite ei suinkaan ollut tuntematon varhaisjuutalaisuudessa. Se keskeinen asema, jonka Jeesus tälle käsitteelle antoi, loi kuitenkin hänen toiminnalleen omintakeiset ääriviivat.

Tämä keskeinen aihealue oli  myös yhteinen Paavalille ja Jeesukselle.

---------------------------------------
No,  napataanpa yksi video toisenlaisesta Jeesus-tutkimuksesta:
Mitä eksegetiikka voi antaa ..suhteessa Jeesuksen ihmeisiin


Tiede tutkii sitä,  mihin se ylettyy.  Jos on jotakin muuta, - siihen se ei ylety.
Kirkossa luetaan Raamattua eri tavalla.  Yliopistolla suljetaan yliluonnollinen ulkopuolelle. Tämä metodi on hyödyllinen,  mutta se on hyvin rajotettu.  Tässä luennossa kerron miten tämä asia on tullut näkyviin minun elämässäni ja minun tutkimuksessani.  
Kreikkalais-roomalaisessa maailmassa oli paljon ihmeidentekijöitä.  Juutalaisuudessa taas ei ollut ollenkaan.... 

Erkki Koskenniemi tutki Paavalin  koulutoveria,  Apollonius  Tyanalaista - löytyykö viitettä Paavalin opetukseen?
Kun Lauri Thuren sai teoksen käsiinsä,  hän sanoi:" Tällä on valtava merkitykset Uuden Testamentin tutkimukselle.!"

Tämä on erittäin mielenkiintoinen video.  Koskenniemi lähti aivan jonain muuna kuin teologina tutkimaan 
kreikkalaisroomalaista kirjallisuutta,  kehitti siinä puolivahingossa redaktiokriittiisen metodin.

Videon  alku hiukan hidasta. Sitten  pääsee vauhtiin,  voit vaikka hiukan kelata,   mutta nappaa tuo alun 3:n peruskäsitys/koulukunnan synty,  se on tärkeä.
http://bambuser.com/v/4114454