Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

res.matr.

/ #32288 Re: Omatunto

21.03.2014 20:55

#32278: - Omatunto  

Naulankantaan sanoit ja sillä todistit sen myös : homofobian puheeksi ottaminen on nimenomaan oire epävarmuudesta:et puhuisi siitä nyt ,ellei juuri se nimenomaan olisi jääny terminä informaatiovirrasta askarruttamaan.Jos et olisi homofobi moinen ei edes  mietityttäisi sinua.

Ei minun tarvitse pohdiskella homofobian olemusta,koska se on minulle luonnostani vierasta. Koen sen ilmentymät ilman muuta in

hottavina ja vastenmielisen luontaantyöntävinä. Sen perusvoima lähtee ihmisen itsensä sisältä ja psyykisistä mielen vaikuttimista pelko on yleensä voimakkain. Jos olisit oikeasti vapaa todella  kaikista homofobisista impulsseistasi,olisi asia sinulle  itse heterona(kuten oletan) täysin yhdentekevä, etkä piittaisi mistään "homofobisyytöksistä",vaan tajuaisit ilman muuta sen,ettei niitä todelisuudessa olekaan-sinun mielesi vain  joko rakentaa ne, tai  vain olettaa ne.

Ei esim. minua kukaan syytä homofobiksi ja minusta on paljon mielenkiintoisempaa lukea vaikka vanhoista höyrylaivoista ja linjojen historiasta kuin jostain  hemmetin homofobian psykopatologiasta:ns.´kusipäät´ tunnistan kyllä ilmankin ja osaan kiertää heidät jo kaukaa.

En väitä ,että olisit sieltä pahimmasta päästä, pohdithan sentään asiaa , mutta peruskysymys  joka vaatii ensin vastausta itsellesi on:oletko valmis hyväksymään  meidät homot ihmisinä ,vai et. Siitä lähtee kaikki suhtautuminen ja se on asian suhteen kaiken a&o, eli siitä se lähtee tai siihen se loppuu. Sinä VOIT valita.SE on nimenomaan valintakysymys ja sitä valintaa puolestasi eivät voi muut tehdä-SINÄ teet sen itse.