Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #28160 Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

10.02.2014 15:14

#28152: - Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Kuinkahan onnistuisin saamaan seuraavan viestin  kirkolliskokousedustaja Johanna Korhoselle  ja Sari Lagerspezille,  joilla on  erittäin outo käsitys kristillisestä lähetystyöstä,  jotka sitten ovatkin kovasti tehneet työtä perinteisten lähetysjärjestöjen toimintojen vaikeuttamiseksi.

Ympärileikkausta ja lapsiavioliittoa paenneet tytöt

Hei Ystävät!

Keniassa tyttöjen ympärileikkaus ja pakotetut lapsiavioliitot ovat lailla kiellettyjä. Maasai-heimon keskuudessa nämä käytännöt kuitenkin vielä jatkuvat. Välttyäkseen fyysisesti ja henkisesti tuskallisilta asioilta moni maasaityttö joutuu pakenemaan perheestänsä.

Sleyn käynnistämä ja Kenian luterilaisen kirkon piirissä maasaityttöjen avuksi toimiva Credo-ohjelma tarjoaa turvaa, koulutusta ja toivoa elämään. Tyttöjen ja heidän perheittensä välillä järjestetään Credon työntekijöiden toimesta sovittelukeskusteluja, ja moni tyttö on voinut palata yhteisönsä jäseneksi. Credo-ohjelmassa on mukana myös muita vaikeuksissa olevia nuoria.

Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys on kirkon perinteisiä lähetysjärjestöjä, joilta viimevuosina on alettu ottaa pois toimntamäärärahoja esim.niiden perinteisten kristillisten sukupuolirooli-näkemysten vuoksi. Kuitenkin aito kristillinen työ noissa maissa on juuri Texasissakin ilmestyneen tutkimuksen mukaan kaikinpuolisesti demokratiakehitystä ja yksilöiden hyvinvointia edistävää.

"Lähetystyön historiallisesti vahvoilla alueilla lapsikuolleisuus on tänä päivänä vähäisempää, korruptio alhaisempaa, lukutaito yleisempää ja koulutukseen pääsy helpompaa, erityisesti naisille." Woodberry Robert

Eikö olisi uudelleen arvioinnin aika?

1) Liity kummiksi yhdelle tytölle tai kaikille yhteisesti ilmoittautumalla Sleyn lähetysosastolle Reija Toikalle, reija.toikka@sley.fi, 044 580 1404. Lue lisää Credo-ohjelmasta »

2) Jos et halua llittyä kummiksi, mutta haluat tukea lahjoituksella maasaityttöjen elämää,

(Vielä aivan tarkemmaksi tiedoksi,  tytöt pääsevät pakenemaan sleyn järjestämään tilaan riskialttiimmaksi  ajaksi)