Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #27483

25.01.2014 22:15

Street Pastorsin eli katupastoreiden työ alkoi vuonna 2003 antigualaistaustaisen pastori Les Isaacsin etsiessä ratkaisua kasvavalle sosiaaliselle pahoinvoinnille ja rikollisuudelle, jotka rehoittivat Lontoossa

.Kymmenessä vuodessa työ on levinnyt ympäri maata kulovalkean tavoin. Ascencion Trust-järjestön puitteissa toimiva projekti on kouluttanut jopa 11 000 vapaaehtoista katupastoria, jotka työskentelevät noin 100 alueella eri puolilla Iso-Britanniaa..

Työn tulokset yllättävät poliisin

Ascencion Trust- järjestön toiminnanjohtaja Eustace Constance kertoo, että katupastorien työssä yhdistyy vahvasti sekä käytännön auttamistyö että rukoileminen.

Katupastorien työ on tuottanut tulosta ympäri Iso-Britanniaa. Monilla katupastorien operoimilla alueilla on raportoitu väkivaltarikollisuuden vähenemisestä. Esimerkiksi Etelä-Englannin Salisburyssa väkivaltarikollisuus laski jopa 15 prosenttia vuodessa katupastorien aloitettua toimintansa. Alueen poliisin mukaan katupastorien työllä oli selkeä rooli rikollisuuden vähentymisessä.