Kannabis lailliseksi

Janne Pölkki
Seinäjoki

/ #628 Vaarallinen rikollinen?!

22.05.2008 23:08

Oletetaan että suunnittelen kotikasvatusta. Kasvattaisin kasvin omassa ruukussa. Ruukun aikoisin tehdä itse. Oletetaan siis, että olen aikeissa kasvattaa huumausainetta.
Kaikki tämä, ja vain tämä, tekisi minusta rikollisen. Nykyään Suomen laissa on rangaistavaa jo pelkkä aikomus. Siis jos valmistan itse esim. saviruukun kyseiseen tarkoitukseen, minut on mahdollista tuomita huumausaineen kasvatus aikomuksesta.

No, oletetaanpa, että aion surmata jonkun henkilön. Olen siis jo suunnitellut teon, joten se tarkoittaa toisinsanoen murhaa. Kyseiseen tekoon hankin metallia, josta valmistan puukon, jolla uhri olisi tarkoitus surmata. Olen siis aikeissa riistää ihmiseltä hengen. Tätä tekoa ei kuitenkaan ole tehty raingastavksi. Minua ei voitaisi tuomita aikomuksesta hengenriistoon.
Sama pätee myös rauiskaukseen. Näistä kahdesta todella vastenmielisestä asiasta, tulee rikos vasta sen tapahduttua.

Kumpi teidän mielestä onkaan suurempi rikollinen? Minä, joka voitaisiin tuumita jo aikeesta kasvattaa huumausainetta, vaiko joku toinen, joka on aikeissa raiskata ja murhata jonkun?

Ei me rikota Suomen lakii, Suomen laki rikkoo meitä!