Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #26849 Re: Re: Re: tulin miettineeksi

09.01.2014 16:48

#26846: - Re: Re: tulin miettineeksi Jeesus rikkoi siellä olevia lakikohtia vastaan ihan kuin uhallaan ja tiivisti Raamatun sanoman rakkauden kaksoiskäskyyn. Siinä Jumalan rakastamine tarkoittaa käytännössä sitä, että elää hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta tavoitellen. Toinen osa tarkoittaa lähimäisen rakastamista ja kunnioittamista - silloinkin, kun hän sattu olemaan erilainen kuin sinä itse. Ei se ihan näin mene

Jeesus sanoi, että minä en ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään sen. Jeesus ei rikkonut lakia, vaan täytti lain. Esim. Matteus 16.-26. Rikkaalle nuorukaiselle Hän vastasi, että jos tahdot päästä sisälle elämään niin pidä käskyt. Mies kysyi, mitkä. Jeesus vastasi nämä, älä tapa, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta, kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäisiäsi niinkuin itseäsi. Nuorukainen sanoi, kaikkia näitä minä olen noudattanut. Jeesus opetti paljon muutakin kuin "rakkauden kaksoiskäskyn".

Eli Itseäänkin ja omia asioita on hyvä rakastaa samalla tavalla kuin lähimmäisiä.