Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #26252 Re: Re: Re: Re: Re: Tiedon vastakohta ei ole usko, vaan tietämättömyys. Epäusko on uskon vastakoht

21.12.2013 10:32

#26190: res.matr. - Re: Re: Re: Re: Tiedon vastakohta ei ole usko, vaan tietämättömyys. Epäusko on uskon vastakohta.

Wikipediasta;

"Platon oli tyyliltään kaunokirjailija, joten hänen kirjoituksensa sisälsivät tarinoita, vertauskuvia ja myyttejä yhdistettynä käsitteiden tutkimiseen. Platon kirjoitti myös Sokrateen opetuksia muistiin, ja myös Platonin dialogeissa Sokrates on miltei poikkeuksetta pääosassa. On kuitenkin epäselvää, missä määrin Sokrateen hahmon mielipiteet dialogeissa ovat todellisen historiallisen Sokrateen ajatuksia, ja missä määrin Platonin omia ajatuksia, jotka on pantu Sokrateen nimiin (niin kutsuttu sokraattinen ongelma).

Res.matruusi nojaa mielipiteissään tällaisiin "luotettaviin ja tieteellisiin lähteisiin". Tuon ajan filosofeilla oli yleisesti nuoria poikarakastajia, nämä ns.filosofit olivat nykykielen mukaan pedofiileja.