Ei kilometriverolle

Niin mielelläni auttaisin jatkossakin

/ #664 Vanhusten auttaminen ja vapaaehtoistyö on unohdettu kokonaan

20.12.2013 06:46

Missään keskusteluissa ei ole ollut mainintaakaan siitä mihin kaikkeen autoa käytetään vapaaehtoistyössä tai vanhusten auttamisesessa. Itse käyn avustamassa vähävaraisia vanhuksia, joilla ei ole varaa maksaa siivouksista ja vierailen vanhusten luona, joilla ei ole enää lainakaan sukulaisia tai he eivät ole kiinnostuneet vanhuksistaan muiden syiden takia. Lisäksi omien vanhempieni asioiden hoitaminen, kun he eivät enää pysty kaikkeen ikänsä puolesta. Heille haettiin apua esim. ulkoiluttamiseen yms. mutta kunnalla eikä spr:llä eikä millään instansilla ole tähän kunnassamme henkilökuntaa eikä sitä saatu edes rahallakaan haettaessa mistään. Henkilökohtaisen avustajan palkkaamiseen ei taas ole varaa.
Jos kilometri verotus tulee voimaan en henkilökohtaisesti ainakaan enää pysty itsekkin vähävaraisena tätä vapaaehtoistyötä jatkamaan. Huomioitavaa on, että teen kaiken puhtaasta sydämestä enkä rahaa mistään ota vastaan. Omat vanhempani varmasti pystyisivät rahaa antamaankin, mutta heille olen niin suuressa kiitollisuuden velassa jo siitä että he kouluttivat minut vähistä varoistaan jo omaan elämääni ja taatakseen minulle paremman koulutuksen kuin heillä itsellään on mahdollisuus ollut hankkia.

Kuinka paljon vanhusten hoitoon ja heidän mielenterveytensä hoitamiseen menee jatkossa rahaa tälläisen mielivaltaisen verojen keksimisen takia. Paljonkohan se maksaa jos laitetaan vanhukset laitoksiin tai lukitaan ilman sosiaalista toimintaa pakosta neljän seinän sisälle yksin olemaan , kun kunnat eivät auta kuitenkaan.