Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25423 Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

27.11.2013 09:29

#25397: - Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

"...on yhteiskunnallisesti merkittävää, tehdäänkö homoudesta "normaalitila" suomalla homoille heteroiden asema, vai puututtaisiinko sen sijaan kaikkien lasten ja kasvatustilanteiden olosuhteisiin, jotta kaikilla perheillä olisi edellytykset hoitaa tärkeä kasvatuksellinen työnsä turvassa ja rauhassa, ja jokaisella syntyvällä lapsella mahdollisuus varttua optimaalisissa olosuhteissa. Tämän pitäisi ilman muuta olla jokaisen syntyvän lapsen perusoikeus. Siihen rinnastettuna homojen yleiset vaatimukset saada elää kuin heterot (avioliitto ja avoin adoptio) ovat silkkaa oman edun tavoittelua, pikemmin kuin tasa-arvopyrkimyksiä. Voisi tasa-arvon nimissä paljon oikeutetummin kysyä, eikö lapsilla pidä olla tasa-arvoista oikeutta itse valita, haluavatko he varttua homo- tai heterovanhempien kasvattamina? Vai eikö lapsien mielipiteistä tarvitse välittää, ovatko he olemassa vain aikuisten tarpeiden ja "tasa-arvon" toteuttamista varten?"

Perustaisit siis kokonaisen ihmisryhmän oikeuden polkemisen vain siihen arvaukseesi, että heidän kasvattaminaan lapsista tulisi epäkelpoja. Ei ole kuitenkaan mitään näyttöä sille, että heidän lapsistaan tulisi tässä suhteessa riittämättömiä, päinvastoin useat tutkimukset ovat tulleet vastakkaiseen tulokseen. Ja myös on tutkimusten mukaan ilmeistä, että lapsista ei näissä kasvatusolosuhteissa tule sen homomompia - avarakatseisimpia kylläkin. Ja vuodatuksestasi huokuu henki, jonka mukaan homoksi syntyminen olisi yksilölle katastrofi - eihän lapsen oikeuksiin vetoaminen voi muuta tarkoittaa.

Ohitat spekulaatiossa tässä välissä postaamani tieteen tulokset, joiden mukaan on päästy ainakin parin erillisen biologisen mekanismin jäljille, joissa lapsi on jo syntyessään siinä määrin ratkaisevasti erilainen, että homous on siitä looginen seuraus. Näissä tapauksissa heteroksi pelastusyritykset lapsuuden varhaisvaiheessa voisivat olla yhtä tuhoisia kuin eheytyspuoskarointi aikuisiällä. Vähän vastaavaahan on harrastettu mm. intersukupuolisten lasten kohdalla. Ethän vaan tällaista tarkoittanut...?