Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24910 YK:n avioliitto-artikla suojelee perinteisen avioliiton määritelmää

17.11.2013 19:09

YK:n Ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen 16. artiklassa - ”joka perustavalla tavalla ilmaisee länsimaista oikeusajattelua, oikeustajua ja käsitystä ihmisoikeuksien sisällöstä – määritellään ihmisoikeudeksi nimenomaan niin sanotun perinteisen heteronormatiivisen ja monogaamisen avioliiton solmiminen ja perinteisen perheen perustaminen. Avioliiton solmiminen ja perheen perustaminen liittyvät toisiinsa juuri siksi, että avioliitto perustuu kahden vastakkaisen sukupuolen edustajan kokonaisvaltaiseen toisiinsa liittymiseen, joka mahdollistaa orgaanisesti lasten hankkimisen eli perheen muodostumisen.

Artiklan mukaan tällainen perinteinen perhe on ”yhteiskunnan luonnollinen ja perustava ydinosa...” ja juuri tällaisena valtion tulee perhe-instituutiota suojella ja tukea. Ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen avioliitto-artikla ei anna minkäänlaista oikeutusta radikaalin feminismin, homoseksuaalisuuden hyväksymisen ja perinteisen avioliiton ohjelmallisen hylkäämisen agendalle.” http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=626