Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24843 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitä yhteistä on näillä säveltäjillä?

16.11.2013 10:58

#24842: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitä yhteistä on näillä säveltäjillä?

Totta puhuen Jeesus Nasaretilainen on henkilöhahmo, joka ottaa kantaa voimakkaasti fariseuksia vastaan uskonnollisessa kiistassa, joka käytiin jonkin verran hänen oletetun kuolemansa jälkeen - siis tekstien laatimisen aikaan.

Tämä Jeesus kyllä otti siis erittäin voimakkaasti kantaa lakiuskovaisuutta vastaan ja rakkauden sanoman puolesta. Hän keskittyi tuomitsemaan muiden tuomitsijat ja nosti rakkauden erityiskohteeksi vainotut ja vähäosaiset. Kysymys kuuluukin, kumpaan joukkoon kuuluvat syrjityt homot ja mihin kirjain kirjaimelta Raamattua tankkaavat ja siltä pohjalta toisia tuomitsemaan ja häiriköinmään pyrkivät uskikset.

Homoistahan hän ei lausunut puolta sanaakaan, elleivät sitten "syntymästään saakka avioon kelpaamattomat" sisällä myös homot. Ja siinäkin hän puhui tästä ryhmästä rakkaudella ja ymmärryksellä. On toki ymmärrettävä, että ilmaisu "avioon kelpaamaton" tarkoittaa kykenemättömyyttä perheen perustamiseen, mikä nykymielessä on hieman monimutkaisempi asia kuin mitä se tuolloin oli.