Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #24835 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hesarin tärkeä artikkeli sitoutumisesta

16.11.2013 08:14

#24828: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hesarin tärkeä artikkeli sitoutumisesta

"En minä ole mistään "korvauskiinnittymisistä" puhunut, tämä on ihan omaa tulkintaasi.....

....mikäli vanhempi vielä on käyttäytynyt lasta kohtaan pelkoa tai muita kielteisiä tunteita herättävästi, voi olla, että lapsi tulee kokemaan aversiota ....paitsi tätä ihmistä myös hänen edustamaansa sukupuolta vastaan (eli "negatiivinen prototyyppi")"

Tätähän olet sitten käyttänyt selityksenä korvaavaan kiinnittymiseen samaan sukupuoleen, muutenhan tuloksena olisi aseksuaalisuus. Älä nyt hyvä ihminen kiellä omia teesejäsi, se tekee keskustelun hankalaksi.

"Minä taas uskon, että tähän voi vaikuttaa. "

Hyvä, uskon, että uskot. Tämänhetkiset tutkimustulokset eivät vain ole kovin rohkaisevia, sillä muissakaan kuin eheytyspuoskaroinnissa pysyviä tuloksia orientaatiossa ei olla saavutettu. Pedofilian suhteen on pystytty hillitsemään käytöskaavaa, samoin kuin vaikkapa homoja tai heteroita voidaan vaihtelevalla menestyksellä opettaa selibaattiin.

"Tämän päivän psykologia on jo pitkälle kehittynyttä, mutta vielä ei ole kulunut kovinkaan pitkää aikaa insuliinisokkihoidosta ja lobotomiasta, ja ajasta jolloin naisten "hysteriaa" parannettiin orgasmihoidoin."

Vaikka psykologiatieteessä kaikkea ei ole varmasti löytynyt ihmismielestä, kannattanee yhteiskunnallisessa päätöksenteossa kuitenkin edetä sen tämänhetkisten tulosten eikä keittiön pöydän ääressä harrastettujen fundeerausten perustalta.

 

" "... ja olet sitä mieltä, että jos homojen annetaan adoptoida vapaasti, heidän lapsensa eivät olekaan enää niin toivottuja ja sen takia heistä tulee turvattomampia kuin heteroperheiden adoptiolapset....?"

Kieltämättä mielenkiintoinen tulkinta siitä mitä olen kirjoittanut. Tuollaisen ajatussillan keksiminen osoittaa jo suurta luovuutta."

Voisitko sitten selittää, mihin pyrit sillä väittämällä, että homoperheiden tutkimus on vääristynyt, koska heille lasten saanti on nykyään niin suuri lottovoitto...? Ja jos tässä suhteessa ei ole eroa homo- ja heteroperheiden välillä, aihe ei kuulu tänne vaan sinne kaks plus-lehden keskustelupalstalle.