Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23870 Miten saat pidettyä ajatukset poissa seksistä?

02.11.2013 20:34

Valitse seurasi viisaasti. Jos ystävät ja koulukaverit alkavat puhua moraalittomista sukupuolisuhteista, keskusteluun osallistuminen tekee ajatusten hallitsemisesta vain entistä vaikeampaa. Usein on mahdollista keksiä keino lähteä pois vaikuttamatta silti omavanhurskaalta tai joutumatta pilkan kohteeksi.

Karta moraalitonta viihdettä. Suuri osa nykyajan viihteestä on suunniteltu herättämään sopimattomia seksuaalisia haluja. Mitä Raamattu neuvoo? "Puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta ja täydellistäkäämme pyhyys Jumalan pelossa." (2. Korinttilaisille 7:1.) Pysy kaukana kaikesta sellaisesta viihteestä, joka herättää moraalittomia haluja.

Muista: Sukupuolisissa haluissa ei sinänsä ole mitään pahaa. Luodessaan miehen ja naisen Jumala istutti heihin voimakkaan vedon toisiinsa, ja seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen on sopivaa avioliitossa. Jos sinulla siis on voimakkaita seksuaalisia haluja, älä ajattele, että olet läpeensä paha tai että sinusta ei kerta kaikkiaan ole viettämään moraalisesti puhdasta elämää.

Asian ydin: Voit päättää itse, missä annat ajatustesi viipyä. Voit käyttäytyä ja ajatella siveästi, jos vain päätät niin!