Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23550 Re: Re: Re: Re: Tasa-arvo ja erillisoikeudet homosuhteen suhteen

30.10.2013 20:07

#23547: - Re: Re: Re: Tasa-arvo ja erillisoikeudet homosuhteen suhteen

"Viittaatko "syrjinnällä" avoimen adoption oikeuteen ja sukunimen vaihtokysymykseen, vai mitä muuta syrjintää avioliiton solmimisen salliminen vähentäisi, mihin ei todellisin syrjinnän vastaisin keinoin voisi vaikuttaa?"

Kertooko sinulle tapaus Johanna Korhonen mitään....? Jos status on avoimesti papereissa, on helppoa keksiä tekosyyt syrjinnälle jo ennenkuin housut on kintuissa.

"Yllä olevassa maaseutuesimerkissäni olisi yhtä kohtuutonta vaatia kaikkia maalaisia muuttamaan, kuten olisi myös vaatia kaikkia homoja "heteroitumaan", joten siinä mielessä se ei ole eri asia. Esimerkkini tarkoituksena oli kuitenkin vain osoittaa, että tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikki voisivat tehdä kaiken samalla tavalla, vaan täytyy ottaa erityisryhmien erityisominaisuudet huomioon, ja tämän pohjalta tarvittaessa tehdä erityisoikeudellisia ratkaisuja, kuten esimerkiksi se, että voiko homoperhe adoptoida avoimesti."

Maaseudun muuttaminen palveluiltaan kaupunkia vastaavaksi on teknisesti ja taloudellisesti utopistinen urakka. Tasa-arvoisen avioliittolain hyväksyminen on sekä realistinen että myös taloudellisesti mitätön, ehkä jopa voiton puolelle jäävä urakka. Yhteiskunnallisesti se ainakin tulisi olemaan ehdottomasti voitollinen.