Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23113 Re: Re: Re: Re: Re: Avioliiton perimmäinen tarkoitus

26.10.2013 16:56

#23104: - Re: Re: Re: Re: Avioliiton perimmäinen tarkoitus

"Totta kai yhteiskunnassa standardiksi nouseva ilmiö tulee saamaan lisää tilaa ja ilmentämistä. Ei automaattisesti, ehkä, mutta oletusarvoisesti. Jos hyväksyt jotakin, siihen suhtaudutaan hyväksyvästi, ja jos siihen suhtaudutaan hyväksyvästi, se valtaa alaa."

Totta tuossa väittämässä on ainoastaan se, että kun yhden ihmisyyden perusilmentymän homouden annetaan tarpeeksi kauan esiintyä vapaasti, ihmiset eivät sitä enää vieroksu, vaan antavat homojen elää ihan rauhassa omaa elämäänsä. Yhtään homoa se ei tule maailmaan lisää tuottamaan, monta avoimesti homona esiintyvää kylläkin. Jos tämä sinua kauhistuttaa, en voi kuin valittaa!

"...on syytä pitää mahdollisuutena, että homoutta synnyttävien vaikutteiden hyväksyttäminen ja leviäminen tulee myös aikaansaamaan homouden asteittaista lisääntymistä - puhumattakaan siitä, että muutkin "erikoisalat" alkavat tämän vapautumisen kannustamana viedä asiaansa eteenpäin. "

Tuo alussa esittämäsi kauhuskenaario on omien fobioittesi tuotos, jota ei mikään tutkimus tue. Homoksi ei tulla siksi, että joillakin homoilla on kivaa. Toinen kauhusi kohde on helppo rajata: Kaikki se, mikä ei ole potentiaalisesti haitallista jollekin suhteen osapuolelle, voidaan ajan myötä sallia. Tähän joukkoon eivät pääse esimerkiksi pedofiilit tai eläimiin sekaantujat eikä sisarussuhteetkaan ole kovasti myötätuulessa. Moniavioisuudelle on vaikea edes Raamatusta löytää yksikäsitteistä tuomiota. Koeta elää näiden tosiasioiden kanssa...

Täytyy muistaa, että homous ei ole pelkästään sukupuolista toimintaa, vaan myös ja pääasiassa identiteetti-ilmiö.

Niinpä: Ihmisen identiteetti ja sen ilmaiseminen on hänen luovuttamaton perusoikeutensa.

"Eivät väkivaltavideot ja -pelitkään itsessään rappioita yhteiskuntaamme, mutta asteittainen väkivallan ja alatyylisten moraalikäsitysten hivuttautuminen yhteiskunnan rakenteisiin ja yksilötason identiteettiin puhuu jo tänä päivänä selvää ja näkyvää kieltään."

Miten nämä kuuluvat tähän asiaan? En hyväksy väkivaltavideoita itsekään, ne todistetusti vaikuttavat ihmisten väkivaltaiseen käyttäytymiseen, päinvastoin kuin homouden hyväksyminen, joka ei lisää homoutta.

"On paljon mahdollista, että et näe tolkkua puheissani juuri aiemmin mainitsemastani syystä. Ainakin puhumme asiasta eri tasolla, sinä henkilötasolla, minä yhteiskunnallisella."

Tapasi puhua yhteiskunnallisella tasolla voidaan tiivistää vertaukseen: Suomalaisten miesten valtaosa on pituudeltaan 178-188-senttisiä. Ei ole siis syytä tarjota vaatteita sitä pienemmille tai suuremmille, koska tuo mainittu on suomalaisen miehen kokostandardi. Moderni yhteiskunnallisuus ottaa huomioon yksilöiden erilaisuuden ja sen tuomat vaateet. Tästä sinun "yhteiskunnallisessa" ajattelussasi ei ole tietoakaan.

"... kykeneekö yhteiskuntamme tukemaan identiteetiltään terveiden ja henkisesti turvassa kasvavien rakastettujen lasten kasvattamista, terveissä olosuhteissa ja tehtäväänsä kypsien ja kykeneväisten vanhempien huomassa?"

Tätä on tutkittu ja useimmiten tuloksena on ollut, että samaa sukupuolta olevat vanhemmat pystyvät vähintäänkin yhtä kypsään ja rakastavaan kasvatustyöhön ja saamaan maailmalle vähintään yhtä tasapainoista jälkikasvua kuin heteroparitkin. Ainoa uhka tälle tasapainoisuudelle on homofobisten vanhempien lasten heihin kohdistuva viha. Sitä ei voitane pitää homovanhempien vikana, vai...?