Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Virgo92

/ #23102 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katse moraalin ytimeen...

26.10.2013 15:08

#23074: Messias tulee, oletko hereillä? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katse moraalin ytimeen... 

 Jälleensyntymä kuuluu osana moneen idän uskontoon.Hindulaisuuteen ,buddhalaisuuden eri haaroihin ja sekteihin. Samoin käsite Karman laki. Karmastaan jokainen  ihmisyksilö on vastuullinen. On asioita jotka tuottavat hyvää karmaa ja sitten niitä joista on seurauksena huonoa.Tutustu vaikka Teosofiaan,sieltäkin  nämä käsitteet kyllä selviävät jos ne sinua kiinnostavat. ,Miekkalähetys.,väkivalloin käännyttäminen ja uskonsodat eivät ole kuuluneet buddhalaisuuden historiaan,mikä on eräs hienoimpia ominaisuuksia näissä kaikissa ,siihen haaraan kuuluvissa  idän uskonnoissa.Sielut inkarnoituvat,käyvät läpi elämän kehänsä ,josta ruumiin kuolltua  irtautuvat ,vapautuvat ja jatkavat kulkuaan jonkun uuden syntyvän ihmisen kautta.Toki ,alusta alkaen uutena persoonana ,inkarnaationa ja taas uutena ihmisenä.Jäljellä edellisestä on vain  sielumme ydin ,sen ´minä olen´-tietoisuus  eli tietoinen, oman  olemassaolon kokemus. Ihmisen kokemus maailmasta ei siis ole se , että kaikki ihmisen näkökulmasta olisi alkanut tyhjästä  ja lopullisesti myös päättyisi tyhjyyteen ja että kaikki olisi sitten siinä.No, joidenkin mielestä näin  on, mutta suotakoon se ajattelu heille ja niinkuin sanoin :minä en ole tässä nyt tyrkyttämässä kenellekään mitään oppia, dogmia , enkä uskonkappaletta, joten älköön minua siis nyt mistään  sellaisesta syytettäkö.Vastasin vain kysymykseesi-siinä kaikki.