Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22558 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri homovastaus....

14.10.2013 23:02

#22552: res.matr. - Re: Re: Re: Re: Re: Suuri homovastaus....

"Entä jos minä muotoilisin tuon esittämäsi kysymyksen muotoon "mikä minua estää olemasta homoseksuaali ?" , ja tarjoaisin sitä Sinulle, arvoisa ´vieras."

Kiitos mielenkiinnosta, ja ihan aiheellinen kysymys, jonka tosin sain jo tuolla aiemmin ja vastasin siihen viestissä #22496. Voi tosiaan olla hankala tietää, mitkä kaikki näistä vierailijoiden jutuista on yhden ja saman ihmisen kirjoittamia (vaikka minun ovat yleensä selvästi keskimääräistä pidempiä).

Haluan tarkentaa tuota, että vaikka mielestäni seksuaalisuuden suuntaus on "valinta", se ei useinkaan ole tietoinen sellainen. Valinnan perusteet ovat tunne-elämässämme, siinä sisäisessä kuvassa, joka meillä on eri sukupuolista ja niiden edustajista. En tosin ole missään vaiheessa sanonut, että valinta olisi "helppo", olen todennut sen olevan kuitenkin mahdollinen - ja tästä lienee runsaastikin todisteita elävässä elämässä, millä on paljon painoarvoa kun puhutaan ihmisen seksuaalisen halun suuntauksen vaihtamisesta.

Voit uskoa, että olen "altistanut" itseni elämäni aikana yhdelle jos toisellekin ajatukselle, ja siitä syystä kannustan muitakin tekemään niin. Ja aina muistaa kysyä itseltään "miksi", siihen asti kunnes pääsee asian ytimeen.